Je moet het lot niet tarten... - Reisverslag uit Aalsmeer, Nederland van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu Je moet het lot niet tarten... - Reisverslag uit Aalsmeer, Nederland van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu

Je moet het lot niet tarten...

Door: Leo en Pascale

Blijf op de hoogte en volg Cheers to Happiness

06 December 2011 | Nederland, Aalsmeer


Het was de bedoeling dat ik nu in Mali zou zitten, ware het niet dat daar vorige week vier mensen ontvoerd zijn, waarvan een doodgeschoten. Het is gebeurt in Timboektoe, een plaats waar ik zeker heen zou gaan, alleen voor de naam al. Waarschijnlijk heeft een groepering van El Queada het op hun geweten, zij hebben nog meer actie's aangekondigd en dan in het Mopti gebied, daar waar de meeste toeristen vertoeven. 
Het zou niet wijs zijn om naar een land te gaan waar de regering de toeristen aan het weghalen is. Je kan je ook afvragen of het er dan nog wel leuk is en of het nog ingericht is om rond te reizen. Daarbij, en dat is de belangrijkste reden, kan ik het niet maken voor het thuisfront. Hat is al wat dat ik alleen reis door zulk soort landen en als ik dan ook nog risico's ga nemen dan vraag ik misschien te veel. Het vertrouwen dat ik heb dat ik niet in zeven sloten tegelijk loop moet ik natuurlijk wel houden! 

De omliggende landen waren geen optie, want die zijn ook al niet zo gezellig of doen moeilijk om een visum te krijgen. Dus ik ben vandaag met mijn vader mee gevlogen en ik ben weer thuis! 

Ik vond het niet makkelijk om de beslissing te nemen, want mijn reislust is niet op, het geld is weg, alleen thuis zijn met de donkere dagen voor kerst is ook niet alles en het zit er dik in dat ik niet mag werken. Maarrrrrr ik kan nog net de pepernoten die in de aanbieding zijn kopen, donderdag naar de bingo in de praam, kerst in het grieks vieren (wiens idee was het om te gaan bowlen, wat een stom idee!) en mijn lieve vrienden weer zien! 

Duzzz tot snel! 

  • 06 December 2011 - 12:36

    Marielle:

    Welcome home!!!!!Geniet van de pepernoten! Liefs

  • 06 December 2011 - 12:37

    Bianca:

    Verstandig ...... maar wel jammer idd. Enne wel weer erg gezellig dat je er bent! X

  • 06 December 2011 - 12:43

    Esther:

    Hoe bijzonder is het om helemaal vvoor de bingo trug te komen!
    Zie je donderdag, geniet van alle pepernoten die vast in de uitverkoop zijn!! X

  • 06 December 2011 - 12:46

    Miranda Gommans:

    Welkom thuis Pas! Goeie beslissing! Gewoon weer snel de andere kant van de wereld gaan bewonderen joh, er zijn nog best stukkies wereld waar je nog niet bent geweest. Ik zeg: Bóeken!
    Ciao x

  • 06 December 2011 - 12:49

    Manon:

    Zo jammer dat het zo onbevredigend voelt om verstandig te zijn... ;-)
    (maar ik ben echt blij dat je die kant niet op bent gegaan) Sterkte in deze donkere dagen!

    Liefs Manon

  • 06 December 2011 - 12:51

    Paula:

    Pascal

    wel een goeie beslissing . we vonden het toch wel een beetje eng dat je daar ging rondreizen.
    Nou wel kaal in huis geen welkomstbloemetje maar dat hou je te goed ik hoor verder wel succes thuis
    liefs Paula

  • 06 December 2011 - 13:22

    Johan M:

    welkom thuis. Ben blij dat je weer heelhuids thuis bent.
    Tot ergens in januari

  • 06 December 2011 - 13:31

    Bert Dol:

    Weer veilig thuis, Pas! Geniet van de komende feestdagen en we komen je vast wel weer ééns tegen. Groetjes van Coby en Bert.

  • 06 December 2011 - 13:36

    Mim:

    We gaan dus boooooooooooooowlen ;-))

  • 06 December 2011 - 13:39

    Stef:

    waarom heb je me dan nog niet gebeld???????????????????

  • 06 December 2011 - 13:44

    Trudy Greeven:

    Wel verstandig hoor!toch een risico!! volgens mij is jou het leven te lief .
    En je hebt nog zoveel jaren te goed om daar nog eens heen te gaan.
    Fijn voor je vrienden en fam dat je weer thuis bent. Donkere dagen zijn er bij jou volgens mij niet ,je straalt een en al vrolijkheid uit.als ik de site open .alleen daar wordt ik al blij van
    En wat geweldig zeg samen met je vader.je kunt je onder de rijken scharen.prettige feestdagen toegewenst hartelijke groetjes
    T.Tr uit Z

  • 06 December 2011 - 14:05

    Sabine:

    Ja dat is moeilijk schakelen in je hoofd he? Maar ... NIET doen ... is de juiste beslissing. Wij hebben als gezin een gewapende overval meegemaakt in Kenia en daar wordt je niet vrolijk van, dat staat getekend in je geheugen voor de rest van je leven. In dit soort landen is leven niet zo veel waard. Ben blij dat je het niet gedaan hebt. Onthou dat je altijd welkom bent in Kenia als je kriebels om te reizen er nog zijn, kun je daar ook lekker op safari's enzo. Heb je nog meer fotos? Wil graag wat zien. Succes met de donkere dagen, ben blij dat ik weer naar de zon mag 23 december. xxx kus

  • 06 December 2011 - 15:00

    Gerard Abo:

    heb je goed gedaan, welkom in het natte koude Holland, maar altijd beter dan een onveilig gevoel hebben. X

  • 06 December 2011 - 16:37

    Henk V.:

    Welkom terug in een veilig land. Op de heenweg zie ik je nog gaan. Op de A2 met je vader. Geweldige ontmoeting. Nu weer terug naar Aalsmeer. Fijne feestdagen gewenst en we zien/spreken elkaar. Kus van Henk.

  • 06 December 2011 - 18:26

    Peter:

    Nou dat is ook wat... Ik had net een ticket geboekt om je te redden...
    Nee hoor.. Ik wist wel dat je een heel slimme vrouw bent..
    Heel fijn dat je thuis bent..
    Om je donkere dagen te verlichten gaan we zondag heel vroeg fietsen..
    Doei
    Peet

  • 06 December 2011 - 18:53

    Bianca:

    Welkom thuis meis.....je hebt er goed aan gedaan om terug te komen. Lekker feesten met je vrienden is ook neit verkeerd. X

  • 06 December 2011 - 20:03

    Anja:

    Goed besluit Nelis. Je bent al stoer genoeg ;-) Welkom thuis.

  • 06 December 2011 - 20:40

    Adrie En Nico:

    wel kom weer thuis

  • 06 December 2011 - 21:08

    Bob:

    Hee Nelis! Niet leuk wel verstandig! Welkom thuis en geniet weer van je vrienden om je heen! X

  • 08 December 2011 - 21:10

    Otto:

    Hey Passie,

    Wat een verrassende wending. Jammer zeg! Maar wel gezellig om je gauw weer te zien....

    Dikke X

  • 08 December 2011 - 21:13

    Nog Vergeten:

    En eh.. Mocht het niet lukken ze in de aanbieding te krijgen... Wij hebben nog wat over, mag je gratis en voor niets komen opeten (wel verplicht foto's & wat lekkers te drinken meenemen).. ;)

  • 10 December 2011 - 18:49

    Angelique:

    Verstandige beslissing!!!! Fijne feestdagen en een super jaarwisseling.
    Gewoon in 2012 weer de (reis)draad oppakken en ons mee laten genieten.
    Dikke brasa uit Suriname

  • 13 December 2011 - 14:07

    Sonja:

    Hai,
    Goed besluit! Om niet naar Mali te gaan... en om naar huis te gaan.
    Dus daarom zag ik je hardlopen in de Hornmeer, knap hoor. Mijn 1e reactie was ,hé, ik keer om, maar moest Chris ophalen en jij mag niet koud worden he!!
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cheers to Happiness

Cheers to Happiness!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 677
Totaal aantal bezoekers 128784

Voorgaande reizen:

23 September 2009 - 29 December 2025

Life is good!

03 Mei 2021 - 01 September 2025

Samen

05 November 2011 - 05 December 2011

Amsterdam - Dakar

Landen bezocht: