Zoveel water - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu Zoveel water - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu

Zoveel water

Door: Pascale

Blijf op de hoogte en volg Cheers to Happiness

25 September 2007 | Brazilië, Brasilia

Hela hollala!

Van het weekeind naar de watervallen geweest op de grens van Argentinie en Brazilie. Wauw, wat was dat indrukwekkend! Wat een bak water komt daar naar beneden.
Maar om bij het begin te beginnen; het hostel wat we op het oog hadden was vol dus maar een ander hostel genomen, met eigen badkamer. Ha ha ha, beide gelijk gekregen! Het was oke, maar niet zo heel erg druk en levendig. Toen we aankwamen was het 33 graden en dat bleef de hele avond zo, een heerlijke zwoele avond dus. Leuk plaatsje met veel bars, souveniswinkels en restaurants. Prima vermaakt dus en omdat we toch op de grens zaten zijn we maar aan de Caiprina´s gegaan!
De volgende ochtend gewoon vroeg op, en naar de watervallen toe. Meteen een boottochtje geboekt en die meneer vertrouwde ons al toe dat je daarmee heel nat zou worden maar dat hij toch al het idee had dat dat zou gebeuren. Hij had het nog niet gezegd of ja hoor, het viel met bakken uit de hemel! En hoe! Eerst dachten we nog, we zijn bikkels, we hebben niet van de suffe regenjasjes nodig. We lachten hun nog uit omdat ze lid leken te zijn van de Ku Klux Klan, met al die witte puntmutsjes. Maar uiteindelijk toch gezwicht...niet omdat wij smelten hoor, maar voor de camera´s natuurlijk.
De watervallen zijn echt spectaculair, adembenemend mooi en heeeeel gaaf! Wat een geweld!

Gelukkig werd het in de middag droog. Een mooie natuurwandeling gedaan waar we een engelse vrouw ontmoet hebben. Die durfde niet alleen verder omdat ze het bord tegen kwam; pas op voor de enge dieren. Er zitten nl Jaguars. Nou wij zagen eruit of we wel een Jaguar aan konden, dus het leek vertrouwd.
Tijdens de toch nog een Toucan tegengekomen (je weet wel, zo´n van der Valk vogel) en veel mooie natuur.

Daarna die boottrip gedaan. Het begon al leuk, lekker vol gas over de rivier tegen de stroom in. Even foto´s maken en dan.....gewoon onder die waterval door! Wat een water op je hoofd, we waren net droog. En zoveel! Het was ontzettend gaaf en leuk!

S´avonds afgesproken met die engelse vrouw en nog twee vrienden van haar. Heerlijk gegeten, erg gezellig en veel te veel wijn!

De volgende ochtend naar de Braziliaanse kant gegaan. Ha ha ha, landje erbij Pap! Heb er nu 39, ik ga je echt nog een keer inhalen!
We waren met de bus gegaan. Best grappig zo de grens over, iedereen eruit, allemaal een stempel en iedereen er weer in!
Die kant was ook erg mooi. Je bent niet zo dicht bij de watervallen, maar je ziet juist het overzicht.
Bij de terugweg moesten we bij het overstappen op de bus wachten en daar was net een halve marathon bezig. Dus ik meteen klappen en aanmoedigen, want ik weet nog hoe goed dat je doet met de vierdaagse. Ik heb meteen voor iedereen geklapt die de dam tot dam gelopen heeft! Ik hoop dat jullie het allemaal gehaald hebben.
Enne Erik, het valt met toch tegen dat je het vergeten bent om de dam tot dam te lopen, whahahah.

Gisteren met het vliegtuig weer terug. Er stond een hele lange rij voor de taxi´s en jullie weten, ik ben soms wat eigenwijs, dus daar gaan we niet in staan. Nou ze hebben hier al net van die K.taxi´s als thuis want ze wilden niet stoppen. We hebben zeker 3 kwartier gelopen voordat een taxi wilde stoppen voor ons. En het was berekoud en wij liepen nog in onze korte broeken. Mmmmm, was dat ook weer een les?

Vandaag weer spaanse les gehad. Er zijn er twee bijgekomen en dat maakt het wel wat gezelliger. Al met al begint het wat te lijken met mijn spaans, ik begrijp wel al veel, maar het praten moet nog komen. Ik hoop maar dat het deze, laatste, week komt!
Het spaans is hier iets anders als in Spanje. Ipv van tu (jou)gebruiken ze vos(ook jou)en met andere vervoegingen. Dat is maar een voorbeeld. Je hebt ook woorden die iets anders betekenen, zoals coger. In het spaans is dat nemen, niks mis mee. In het argentijns is het echter neuken (ook niets mis mee, ha ha ha). Maar het is een onregelmatig werkwoord en dat staat dus in ons boek. En Jelle en Simon hadden daar vragen over, zonder te beseffen wat ze vroegen. Dus zij vroegen; hoe zit dat nou, is het ik neem, of jij neemt. (of in het argentijns, ik neuk, of jij neukt?) En ze bleven maar doorvragen, kennelijk was het een beetje lastig. En de lerares maar antwoorden, maar ze begon wel steeds meer te kleuren. En ik had ineens in de gaten waarom. Ha ha ha, dat was lachen!


Nou tot de volgende! Ik ben bezig om de foto´s te plaatsen, maar het zijn er zoveel, dus die komen nog!

liefs!

  • 25 September 2007 - 10:41

    Daphne:

    Vroeg me al af hoe het met de Spaanse les ging, maar die is alweer bijna voorbij lees ik!!! Wat gaat dat snel! Maar goed, je bent nog niet klaar met reizen en dan zal je ook nog veel oppikken denk ik.
    Ben ook benieuwd naar de foto's van al dat mooie natuurgeweld dat je gezien hebt.
    Hier alles ok, geen nieuws, buiten het werk alleen maar bezig met de verhuizing. Blij als die klus geklaard is. Verder groeit de kleine jongen gestaag door in mn buik, nog ff en ik kan niet meer door één deur.
    Nou lieverd xxx, ook voor jelle


  • 25 September 2007 - 11:23

    Stef:

    He pasquale,
    Zit nu in de les summ it. Even je berichtje lezen hahaha. Lekker hoor. Dat van dat coger zal ik jelle nog wel eens uitleggen.
    quiero salir la classe. Quiero quedar en un terraza contigo beber vino tinto's y rosado y vino blanco.
    Hasta lluego Esteban.

    P.s Ingmar en Otto zitten mee te lezen, moet nu stoppen..

  • 25 September 2007 - 11:32

    Leo:

    Denk het niet Pascale. Ik ben vorige week naar Tonga, Samoa en the cook islands geweest. ha ha dat zijn er 53. Give it up.

  • 25 September 2007 - 18:27

    Jordi Nelis:

    hoi pascale
    Alles goed?
    Met mij gaat alles oke.
    Een vraagje.
    Hoe doe je dat met je website
    Heb jij een labtop of zit je in een cafe.

    Liefs Jordi


  • 25 September 2007 - 20:29

    Marco:

    Hee Schoonheid, zo te lezen heb je het helemaal super naar je zin. Houden zo en ik zal je belevenissen op de voet volgen!
    Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cheers to Happiness

Cheers to Happiness!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 129098

Voorgaande reizen:

23 September 2009 - 29 December 2025

Life is good!

03 Mei 2021 - 01 September 2025

Samen

05 November 2011 - 05 December 2011

Amsterdam - Dakar

Landen bezocht: