Ola Chicos! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu Ola Chicos! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu

Ola Chicos!

Door: Pascale

Blijf op de hoogte en volg Cheers to Happiness

28 September 2007 | Argentinië, Buenos Aires

Ola Chicos!

Nou die Tango show was helemaal nix! Nou ja het dansen en de muziek was wel aardig, maar ze hadden er zo´n stom toneelstukje om heen gedaan dat het echt te suf was voor woorden. De Kudelstaartsetoneelvereniging zou het schaamrood op hun kaken krijgen. Nou ja, dat weten we dan ook weer.

Woensdagmiddag met een groep medestudenten naar een wijk geweest waar de Tango van origine vandaan komt en een klein museumpje bezocht. Was wel leuk om te zien, want ze beschilderen de huizen in allerlei kleuren. Daarna naar "Bodies" geweest, die hier nu dus is. Ik had het nog niet gezien en dat kwam dus mooi uit. Het is hier wel een tikkie goedkoper, 30 pesos (7,50 euro) ipv 30 euro!

S'avonds in dezelfde club van vorige week, Museum, gaan eten en uitgegaan. Jelle zou ook mee gaan, want die zit maar te zeuren over de Maxima´s, maar bij nader inzien is hij luxe gaan eten in de haven. (weet niet of dat alleen was of dat hij toch een Maxima had gevonden...)

Het was weer errug gezellig! Half vier thuis, maar weer netjes op tijd in de klas hoor!

Vanmiddag zijn we gaan kijken naar de Dwaze Moeders, Las madres de Plaza de Mayo. Ze lopen daar iedere donderdag drie rondjes om het monument heen, al 30 jaar lang! Er zijn in die tijd ongeveer 30.000 mensen verdwenen en veel vrouwen dragen foto´s.

Naast het Mate drinken hebben ze hier nog een goede gewoonte. Elke keer als ze iemand zien zeggen ze deze gedag met een zoen op de wang. Dit doen ze al als ze je nog maar net kennen. De mannen zoenen elkaar ook gedag. Het voelt heel hartelijk en welkom. Dus ik wil voorstellen om dit voortaan ook te gaan doen. Ik vind het wel gezellig om ´s morgens op het werk iedereen zo even gedag te zeggen. Is het net of je op een feestje komt!

Morgen laatste dagje school!

liefs!

  • 28 September 2007 - 06:20

    Ingmar:

    Cambuur knikkert AZ uit beker

    Als je nou 30 jaar geleden was gegaan had je dit pas weer thuis te horen gekregen, wilde het toch ff melden :-P

  • 28 September 2007 - 12:28

    Carola:

    He Pascalle,

    Zo te zien gaat het goed met je en heb je het goed naar je zin. Hoe gaat het met je cursus? Hier komt de regen met bakken naar beneden en word het steeds somberder. Ik begrijp dat het zonnetje daar heerlijk schijnt en dat je met je blonde haren erg in trek ben.....ohhh wat een heerlijk gevoel zal dat geven zoveel aandacht hahaha...

    Geniet ze en ik blijf je volgen,

    x Carola

  • 28 September 2007 - 13:43

    Lilianne:

    He die Pascalle

    Ik lees aldat je het heel gezellig hebt daar???. Als je dit leest zit je laatste schooldag erop!!!!!!. Heel veel plezier nog en geniet ervan. Zoals CAROLA al vermeldde, het is hier K. weer en het wordt al echt herfst.

    xxxxx Lilianne

  • 28 September 2007 - 14:26

    Erwin:

    Hoi Pas,
    Raar om te lezen dat het al je "laatste dag naar school" is!! Zullen wij die gewoonte om elkaar gedag te zeggen ook maar invoeren? Alleen dat van die mannen maar achterwege laten!! Was van de week op de Prinsengracht! Raar hoor, dat bureau zonder jou!!!

    De foto's zien er mooi uit. Zie je wel dat het ook zonder mij lukt!! Veel plezier daar en tot het volgende bericht!!!

  • 28 September 2007 - 15:47

    Nol:

    Dat staat, ieder dag dat jij op het werk komt,ga ik je zo gedag zeggen.
    Dat ik de kerels moeten zoenen ben ik nog niet over uit, oja sorry pas, maar Az ligt ook al uit de beker. Cambuur altijd lastig..
    Nou daar komt de eerste dan he, 1 kus op je wang
    groet nol

  • 28 September 2007 - 20:54

    Henk V.:

    Hoi Pascale, Dat zoenen lijkt mij een uitstekend idee. Ik denk dat ik dan mijn TOR maar beëindig en onmiddellijk weer aan het werk ga.
    Doe voorzichtig, veel plezier en hierbij een zoen van Henk.

  • 29 September 2007 - 18:31

    Yvonne:

    Whaah, het valt me op dat die kerels allemaal meteen reageren op dat zoenen op het werk! Lijkt mij eigenlijk ook best gezellig, maar sommige collega's begroet ik graag met gestrekt arm, nee, ik noem geen namen. Zo, he,he, ik moest 1 week inhalen met lezen, de laptop was stuk en op die andere computers zitten die kids altijd. Ik kom af en toe niet meer bij van het lachen, jij kunt altijd nog colums gaan schrijven als je terug komt. Zo laatste dagje school, nu gaat het echte genieten beginnen he. Mijn nichtje Milou (dochter van me broer) gaat volgend jaar voor een half jaar naar Argentinie voor stage fysiotherapie. Ik zal haar jouw avonturen laten lezen. Okee meisje,we spreken elkaar. Hetis wel raar, je bent pas 3 weken weg, maar het lijkt veel langer. Ken je nagaan hoe het voor je moeder is.
    Liefs Yvonne, en de rest XX

  • 29 September 2007 - 18:34

    Yvonne:

    Oh ja, lees net het berichtje van Henk V.
    Nou Henk hadden we dat geweten al die jaren ha,ha,
    Hierbij een zoen ook van mij Yvonne (admi)

  • 01 Oktober 2007 - 06:25

    Naomi:

    Heey pascale
    Eindelijk zit je laatste schooldagje erop.
    Of vond je het wel leuk.
    Ik heb weer een cijfer binnen

    biologie 7,5

    Zech jelle maar dat ze stoel heerlijk zat in het stadion en zeg ook maar dat ze 6-1 GEWONNEN hebben van vvv.

    xx Naomi & heel Aalsmeer

  • 01 Oktober 2007 - 07:29

    Stef:

    Dat deden we toch altijd al of ben je dat nu alvergeten???????
    Kussie

  • 01 Oktober 2007 - 09:34

    Erik T.:

    One team One goal. Zoenen hoeft niet persé. Een gezamelijke douchebeurt elke ochtend lijkt mij wel wat. Kijken of we de neuzen dezelfde kant op kunnen krijgen ha ha.

  • 11 Oktober 2007 - 20:57

    Marianne:

    Hoi, Pascale,wat maak je veel mee!!!Geniet maar lekker van alles. Wat schrijf je leuk, alsof we er zelf bij zijn.Nou,zorg goed voor jezelf, voorzichtig en de groeten van de vanderschildentjes.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cheers to Happiness

Cheers to Happiness!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 129109

Voorgaande reizen:

23 September 2009 - 29 December 2025

Life is good!

03 Mei 2021 - 01 September 2025

Samen

05 November 2011 - 05 December 2011

Amsterdam - Dakar

Landen bezocht: