Walvissen!!! - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu Walvissen!!! - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu

Walvissen!!!

Door: Pascale

Blijf op de hoogte en volg Cheers to Happiness

01 Oktober 2007 | Argentinië, Puerto Madryn

Dag lieverds! Kus!

Fijn dat jullie het met de kus eens zijn! Jullie hoeven niet op mij te wachten hoor, begin maar vast!

Donderdagavond niet veel meer gedaan. Had een beetje slaap nodig. Vrijdag een leuke laatste dag op school gehad. Mijn diploma gekregen: ik zit nu in level 2!!!! We hebben pictonary gedaan in het spaans en dat is erg lachen. Je weet het woord wel, maar niet in het spaans! Ik ga dat thuis denk ook doen met een paar gebrekkig spaans sprekenden, goede oefening.
Vrijdagmiddag de wijk (barrio) Boca ingegaan, met een groep van school. Deze wijk is nogal armoedig en dat kan wat gevaarlijk zijn, maar ik heb er niets van gemerkt. Het toeristische deel is zeker niet gevaarlijk, al wordt je wel alle tangoshows, souvenirswinkels en restaurants ingesleurd. Wel een leuke wijk, heel kleurig. Maradonna liep er ook! Met bodygard en al! Hij ging op de foto met mongooltjes. Jullie zullen mij wel niet geloven, maar de foto´s komen eraan!

s avonds met een clubje gaan eten en daarna het cafe in. Cecilla, de juf, was ook gekomen, leuk! Het was weer erg gezellig en het was dat Jelle erbij was dat ik nog om 3 uur op bed lag. We moesten natuurlijk weer om 5 uur op omdat ons vliegtuig om 7 uur de lucht inging. Ik had liever doorgehaald, maar Jelle wilde al om 12 uur naar huis, dus we hebben de middeweg genomen. Tja, je bent maar een keer in Buenos Aires en dan moet je er maar van genieten toch?

Smorgens in Puerto Madryn aangekomen. Prachtig weer en het ligt aan het strand! Heerlijk! En het mooie is, de walvissen liggen gewoon 200 meter van de kust! Je ziet ze af en toe met hun staart slaan en met hun kop het water uitspringen. Zo gaaf! In de baai lagen er wel een stuk of 6. Dus terrasje gepakt en blijven kijken. Kippevel!

Ook maar weer eens gaan hardlopen. Na drie weken niets doen en uitlaatgassen happen voelde dat wel lekker. Erg leuk, want je krijgt veel enthousiaste aandacht en kinderen rennen met je mee. Voelde me net Rocky!

Gisterenochtend een trip gedaan het schiereiland op. Naar een plek gegaan waar de walvissen op 50 meter afstand van het strand zwemmen. Weer kippevel! Het zijn noordkapers, ongeveer 12 meter groot.

Daarna naar de Zeeolifanten gegaan. Dat zijn zeg maar, grote zeehonden. Het mannetje is ongeveer een meter of 7 groot en heel log. Wat een gevaarte. Ze lagen daar met kleintjes dus wel schattig. De beesten zelf zijn niet zo knap, stinken en laten hele grote boeren.

En daarna naar de pinguins! Ja mam, ik heb ze gezien. En leuk dat ze zijn. Dit zijn de enige pinguins die niet van sneeuw houden en ze staan hier tussen de struiken en bouwen daar nesten in. Erg leuk om ze te zien. Van de week gaan we nog naar een grote kolonie toe, dit was een kleintje.

En toen de boottocht om de walvissen van dichtbij te bekijken. Er mochten er twee bovenop het uitkijkdek staan en je begrijpt wie er stond... Fantastisch om die walvissen zo dichtbij te zien. Veel foto´s gemaakt (die ik er vanavond op ga zetten). Een walvis heeft ons ook bekeken en bleef onder het water direct naast de boot liggen. Ik kon hem zien liggen!

S avonds met een groep van 12 ofzo gegeten en gedronken. Allemaal engelsen en amerikanen. Gezellig hoor!

Veel liefs!!!

  • 01 Oktober 2007 - 13:53

    Stef:

    Nou nou een liggende walvis....vertel eens iets enerverends!

    kusje

  • 01 Oktober 2007 - 16:31

    Nol:

    Lieve Pas.
    Stef is alleen maar jaloers hoor, heel jaloers...Ben blij voor je, dat je het zo naar je zin hebt, maar ik heb je ook slecht nieuws te melden, Jou Az staat nu op de 11de plaats, sorry schat, negen punten minder dan AJax, die natuurlijk koploper is. en er zijn pas 6 wedstrijden gespeeld, je snapt wel dat dit kaassie is voor Ingmar, Stef, en Ik zelf...
    Dikke kus, en wees voorzichtig

  • 01 Oktober 2007 - 19:11

    De Neeltjes:

    He Pascale,
    wil je Jelle wel een beetje heel houden. Die arme man.. Dit kun je niet maken hoor. wij wilen ook nog eens met hem een nachtje stappen.
    Doei
    De Neeltjes

  • 01 Oktober 2007 - 22:44

    Sander Vman:

    Wow , ik zit elke keer met verbazing te kijken en ben stiekem toch wel een beetje jaloers , haha. Hier in holland mis je niet echt veel. ( of je moet houden van druilerig rotweer) Jij beleeft meer in 1 dag dan ik in 2 vakanties, wow !! Ik zie de foto's graag weer voorbijkomen. Groet X Sander

  • 02 Oktober 2007 - 07:04

    Naomi Nelis:

    Lieve pascale
    Leuk zeg dat je walvissen hebt gezien.
    Ik heb mijn werkstuk op mijn ouwe school over walvissen gedaan.
    Weetje ook wat voor soort het was?

    Ik heb nog een gesichtje gemaakt!!

    Ik denk niet vaak
    Ik denk niet gauw
    Maar als ik denk, denk ik aan jouw.

    Vind je hem mooi

    Ik ben gister als verassing langsAnneke geweest.
    Ik had kleine appeltaartjes bij hulleman gehaald.
    Dus het was heele maal gezellig.

    Nou doe Jelle de groetjes en je anderen fans daar (hwhahaha)!!

    Ik vind het leuk dat jullie je diploma hebben.

    Had ik nooit gekunt met me negens (whahwha)

    Een dikke kunffel van mij

    xx Naomi Nelis

  • 03 Oktober 2007 - 19:52

    Saskia:

    Waaaauuuuw wat stoer die walvissen!!! Waarom mocht ik niet mee?? Ik ben jaloers op je!!!!

    (goh Naoom zo lief doe je nooit tegen mij....)

    Kus

  • 04 Oktober 2007 - 11:58

    Hannelore:

    Wat gaaf al je berichten te lezen, onze computer was ontploft (tja, puberkinders) vandaar mijn late bericht. Wat een heerlijke andere wereld waar je nu bent! top.. Maar zeeolifanten die boeren en scheten laten?! dat herken ik dan wel weer! Ook Maradona met mongooltjes?! Kind, HOE zie je het verschil! Ik heb al een extra blond kleurspoelinkje genomen want ik lees dat dat werkt in Argentinie. Wijffie: heel veel plezier, pas op jezelf en tot gauw!

  • 04 Oktober 2007 - 19:36

    Kiki:

    He Pas,
    Wat een verhalen, te gek allemaal, geniet er van, dit is de mooiste tijd uit je leven!
    Dikke kus,
    Kiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cheers to Happiness

Cheers to Happiness!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 128887

Voorgaande reizen:

23 September 2009 - 29 December 2025

Life is good!

03 Mei 2021 - 01 September 2025

Samen

05 November 2011 - 05 December 2011

Amsterdam - Dakar

Landen bezocht: