even de stad uit - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu even de stad uit - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu

even de stad uit

Door: Pascale

Blijf op de hoogte en volg Cheers to Happiness

15 September 2007 | Uruguay, Montevideo

Dag kanjers!

Zit nu te tikken in Colonia, Uruguay. Klinkt wel aardig he? Het is heerlijk om de stad even uit te zijn. Het was een uurtje varen met de boot en je kan hier weer even frisse adem inhaleren. Vrijdag was het lekker weer, een graad of 22, met af en toe een zonnetje. Colonia is een klein dorpje met mooie huisjes, stadsmuur en schattige pleintjes. Heerlijk rustig en je gaat meteen een tempootje terug. Lekker op een terrasje gezeten, die wijnen smaken ook hier prima! Vandaag fietsen gehuurd om de omgeving te zien. Het begon mistig maar het zou vast opklaren. Maar nee, plensbuien die maar niet ophielden. Tot op mijn ondergoed nat. Als twee verzopen katten zaten we bij een kacheltje te drogen in een restaurant. Dat restaurant hebben we dan ook de rest van de dag niet meer verlaten. Op zich wel goed voor mijn spaans, want ik heb maar woordjes zitten leren..

Afgelopen donderdag het nachtleven van Buenos Aires verkent. En gezellig hoor! WE zijn naar een Irish Pub gegaan die erg druk bezocht werd. Ze werken hier tot een uurtje of 1900 en duiken daarna de kroeg in. Avondeten is pas om 2200 uur (wij halen het niet verder dan 2100 uur, dan wil ik echt wel een hapje) dus ze hebben dan al een aardig bakje op. Al met al is het dus de hele avond druk en gezellig. We dachten met onze half drie in bed als enige suf in de klas te zitten, maar nee hoor, onze juf had helemaal niet geslapen! Ha ha ha, ik vond haar al oke, maar nu heeft ze helemaal een plus! Volgende week maar een keertje mee stappen met haar.

Maria kookt trouwens redelijk. Ik dacht iedere dag vlees te krijgen hier bij de Gauchos, maar ze meldde dinsdag dat dat de enige keer was want het gaat zo stinken in huis van het bakken. Dus we eten pasta, linzenschotel en tonijn met aardappelpuree. Best oke allemaal, maar niet om over naar huis te schrijven. Dus dat was het over het eten.

Vind jullie berichtjes erg gezellig!

veel liefs!

De foto´s zijn te vinden op: http://picasaweb.google.nl/waarispascale/ColognaUruguay?authkey=mB2eiHUhpcM

  • 15 September 2007 - 20:48

    Erwin:

    Hoi Pas,

    Dat van die foto's is toch geen excuus, hier lukte dat toch ook al niet. Kan nu even niet naar je toe komen om te helpen!! De groeten van Ron W. Nu zit jij daar en wil hij plotseling een afspraak maken!!!??? Heel veel plezier!!

  • 16 September 2007 - 08:54

    Daphne:

    Dag mijn lieve schatten!!!!
    Shit wat baalde ik dat ik jullie vorige week zaterdag niet meer gedag heb kunnen zeggen. Aan de andere kant: beter..met mijn gierende hormonen was het vast een jankboel geworden en heb gehoord dat jij het sowieso niet droog hebt gehouden he Pasje ;-).
    Wat leuk om jullie zo te volgen, ik zie jullie al zitten hoor: jut & Jul in een restaurantje, zeik nat van de regen, slurpend aan wijntjes...
    Ben nog steeds wel jaloers op jullie hoor, goh wat maken jullie mee en wat gaan jullie allemaal nog meemaken....Prachtig!
    Lieverds, ik hou jullie in de gaten, denk vaak aan jullie en geniet van al het moois he!!
    En Jelle: afetoe wat push ups doen tussen die Spaanse lessen door om goed getrained voor de verhuizing te verschijnen he?
    Dag lieverds, tot snel,
    xxx Daph en Frank

  • 16 September 2007 - 19:16

    Stef:

    He meisje,
    Lekker dat je het naar je zin hbt, jammer van het weer hahahahaha, hier lekker nazomeren. Ik zit inmiddels op Prinseneiland, helemaal geweldig!!!! Zware verhuizing gehad, maar alles ging perfect, veel hulp van Peter en Richard weenink.
    Az helaas 2-2 gespeeld tegen het altijd lastige Sparta.
    Como es tu espanol, eres estudiando mucho cada dia o no te gustas y solo vas a pasar las dias en el sol ???

    Besos.

  • 17 September 2007 - 16:58

    Naomi:

    Hoi pascalle
    Wat leuk zeg om te horen wat je allenmaal doet.
    Ik heb vandaag een Nederlandse toets grmaakt en hij ging volgens mij gevooel heel goed.
    IK DENK DAT IK EEN 9.0 -9.5-of beter nog een 10 haal
    Nou nog veel plezier en ik zzal jordi en papa de groeten doen

    xxx naomi

  • 17 September 2007 - 18:12

    San Sijm:

    Hi lieverds

    Jullie hebben goed vertoeven daar lees ik alweer, vast beter dan hier.
    Enne toch ook nog maar aan het sporten op de fiets, helemaal super zeg.
    Errug leuk om het zo allemaal te lezen.
    Nou Jelle geniet nog even want voor je het weet zit je weer in het regenachtige Aalsmeer.

    Doe voorzichtig en vooral veel genieten.

    Dikke kus Sandra

  • 20 September 2007 - 20:39

    Jaap En Joke:

    hoi pascale, leuk je berichten uit het verre Zuid Amerika! Maak maar lekker veel mee, geniet er van en stort je in het avontuur, natuur en een beetje cultuur... we zullen je site vaker aanklikken om te kijken hoe het met je gaat, voor nu veel plezier en een goede safe trip! liefs en groetjes, ja(p)i en joki uit het Aalsmeerse/Kudelstaartse!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cheers to Happiness

Cheers to Happiness!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 129375

Voorgaande reizen:

23 September 2009 - 29 December 2025

Life is good!

03 Mei 2021 - 01 September 2025

Samen

05 November 2011 - 05 December 2011

Amsterdam - Dakar

Landen bezocht: