Je moet jezelf soms even verwennen, toch? - Reisverslag uit Montezuma, Costa Rica van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu Je moet jezelf soms even verwennen, toch? - Reisverslag uit Montezuma, Costa Rica van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu

Je moet jezelf soms even verwennen, toch?

Door: Pascale

Blijf op de hoogte en volg Cheers to Happiness

18 Maart 2009 | Costa Rica, Montezuma

Dag allemaal!

Nou die canopying tour was heel, heel erg gaaf! 12 platforms af, de een nog hoger dan de andere. Ik vloog echt op 180 meter hoogte van de ene berg naar de andere, met een afstand van een kilometer! Ik zat in de banden en kon met mijn handschoen remmen, wat me natuurlijk wel een prettig gevoel gaf, maar verder weinig gebruikte! Het was echt kicken en ik ben blij dat ik het gedaan heb. Er zat alleen ook een tarzansprong in.... en die vond ik wel heeeeeel eng. Aan een touw de diepte in springen, het leek wel een beetje op bungyjumpen, maar dan niet aan een bungjy. Snap je het nog? Nou, ik heb de foto´s van dit spektakel op internet gezet en daartussen zit ook een filmpje van de tarzansprong. Met het geluid aan hoor je hoe eng ik het vond, het was niet echt een tarzankreet die uit mijn strot kwam. De foto´s en filmpjes staan op:
http://picasaweb.google.com/pasopreis/CostaRica?authkey=Gv1sRgCOXYmMrSmIn7YQ#

Ik kan in dit internetcafe niet uploaden, dus de laatste foto´s gaan er later opkomen.

Tijdens de tour twee italiaanse meiden ontmoet, waar ik s avonds bij een goed italiaans restaurant gegeten hebt. Ik heb ontzettend gelachen, want de italianen praten zo met passie en met hun handen! Er sprak er maar een engels, dus het was een mengelmoes van engels, italiaans en spaans, maar we kwamen er uit.
De volgende ochtend vroeg de bus in, op weg naar het strand. Zou natuurlijk weer niet zo lang duren, een uurtje of 5 hoogstens, maar al met al was ik 10 uur onderweg. Er zat namelijk een overstap en een ferrytocht tussen en die rekenen ze dan voor het gemak maar even niet mee.
Ik kwam dus laat aan in Monteverde en heb ontzettend veel moeite gehad om een slaapplaats te vinden. De enige die nog over waren was een cel. Nou niet letterlijk, maar het was er mee te vergelijken en bij ons heb je dan tenminste nog een toilet op je kamer. Geen raam, alleen beton en een bed. Pfff, daar begin ik dus niet aan. Uiteindelijk, na anderhalf uur, en bijna tegen janken aan, een paradijsje gevonden. Het mag wat kosten, 45 euro per nacht (vorige week betaalde ik gemiddeld 7 euro per nacht....) maar Costa Rica is dan ook stervensduur. Maar deze heeft dan ook een prachtige tuin aan zee met heerlijke hangmatten, mooi uitzicht en een mooie kamer. Ach, je moet jezelf verwennen toch? Dus daar vier nachten geboekt. En omdat ik nu toch met geld aan het smijten was een vliegticket geboekt naar zuid Costa Rica. Daar is het mooiste natuurpark van Costa Rica, Corcovado NP en daar ga ik drie nachten in kamperen, geheel verzorgd met gids, kano´s, lekker eten etc etc. Heerlijk, ik lig even lekker een weekje in de watten!

In Monteverde eigenlijk niet zo heel veel gedaan, behalve heerlijk tot rust gekomen en wat aan mijn tint gewerkt. Ik ontmoette hier twee duitse meiden die ik in Guatamala ontmoet had en daar heb ik twee gezellige avonden mee gehad. Ook nog andere bekenden tegen gekomen, het lijkt wel een reunie. Uiteindelijk doen we allemaal hetzelfde ritje.

En vanmorgen voor het eerst een Yoga sessie gedaan. Pfff, ik dacht dat Yoga ontspannen was, maar ik vond het harstikke pittig. Het zweet gutste en ik voelde me een houten hark, maar ik vond het wel leuk om te doen. Vooral het eind, als je lekker mag ontspannen....

Ik heb van de week de film Into the Wild gekeken. Wat is die toch prachtig. De laatste tekst is: Hapiness is only hapiness when being shared.....
Dat klopt en ik merk dat ik het voor de volgende keer wel leuk zijn vinden om een maatje mee te hebben. Weet niet of er nog liefhebbers zijn???

Ik merk dat als de verbinding traag is niet iedereen het mailtje krijgt dat er een nieuw bericht op staat. Sorry, maar kan er niets aan doen.

Fijn om te horen Peet dat de lente in aantocht is. Heb wel zin om een toertje te maken! Hoe is het met de tuin, kunnen we al bbq-en?

Morgen vlieg ik dus naar het zuiden toe. Het is in zo´n heel klein vliegtuigje en het zijn twee vluchten van zo´n half uur (anders was het zo´n 15 uur in de bus en dat moet dan nog maar blijken...) Ik hou helemaal niet van vliegen, dus het zal geen ontspannen rit worden.

Heel veel liefs!


  • 19 Maart 2009 - 06:11

    Danny B.:

    Hoi pas,
    geniet maar van je spec.weekje ! een beetje luxe is altijd prettig! veel plezier nog, L&R

  • 19 Maart 2009 - 07:28

    Jelle:

    Ik ben weer een beetje opgedroogd. Het geluid bij het ene filmpje is of van een jumbo 747 of jij moet heel nodig naar de dokter. En bij het 2e filmpje hoor ik je alleen maar vloeken. Zie je gauw, have fun.
    x Jelle

  • 19 Maart 2009 - 08:18

    Mascha:


    Ziet er goed uit! TOP!
    Ben stiekem wel tikkie jaloers hoor. Maar goed... plicht roept dus ga weer aan de slag.

    Kus

  • 19 Maart 2009 - 12:01

    Stef:

    ikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikikiikikikikikikikikikikikikikikikikikkkkkkkkkkkeeeeee

  • 19 Maart 2009 - 20:28

    Henk Van Lemel:

    Weer een leuk verhaal, maar ja wie verwacht anders ??
    Hugs and Kisses

  • 20 Maart 2009 - 12:03

    Silvia:

    Hapiness is only hapiness when being shared.....

    Jezus pas, bedankt voor bovenstaande kreet. Helemaal mee eens. Meid, ik zou ZO GRAAG met je meewillen. Helaas heb ik een hummeltje van 4 die ik echt niet alleen kan laten. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik vergeleken bij jou echt een doos ben die van elke spin of kriebel aan mijn been al begint te gillen.nah, dat valt eigenlijk ook wel mee.maar ik denk wel dat het goed voor me zou zijn. we zouden in ieder geval veel te lullen hebben. Dat gaan we in ieder geval doen als je terug bent!! Geniet jij daar, probeer ik dat hier te doen. xxx

  • 20 Maart 2009 - 15:22

    Kossie:

    Ha ha ha, ik kom hier niet meer bij. Wat een oerkreet nelis "Kolère".
    Dat hadden we met 9511 AP moeten doen in de Ardennen...Ik weet wel wie jouw Tarzan was Jane...ha ha! Into the wild girl en kom dan maar weer lekker terug! X

  • 22 Maart 2009 - 18:45

    Je Nichtje Naomi:

    Tante,

    Je maakt wel veel mee he.
    Mijn oma was gister jarig. Ik vond het zo leuk voor der, ze was helemaal aan het genieten.
    Eindelijk zag ik weer een lach op me oma's gezicht.
    Ben echt zo blij voor der.
    Maarja morgen weer naar school heb nog niet echt zin.
    Trouwens het de laatste tijd echt mooi weer hier in Nederland.
    Nog veel plezier.

    hele dikke kus van je nichtje naomi.

  • 22 Maart 2009 - 19:54

    Nol:

    Ik zie je genieten, dus nog even genieten en dan snel weer bij ons
    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cheers to Happiness

Cheers to Happiness!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 129352

Voorgaande reizen:

23 September 2009 - 29 December 2025

Life is good!

03 Mei 2021 - 01 September 2025

Samen

05 November 2011 - 05 December 2011

Amsterdam - Dakar

Landen bezocht: