Son de Cuba - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu Son de Cuba - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu

Son de Cuba

Door: Pascale

Blijf op de hoogte en volg Cheers to Happiness

03 Februari 2010 | Cuba, Trinidad

Ola Amigo´s!

Wat veel reaktie´s van jullie! Erg gezellig en heb om sommige echt hard zitten lachen hier. En voor wat betreft de foto´s, de hele regel kopieeren, dus niet alleen het onderstreepte gedeelte, dat plakken in de adresbalk van je internetpagina en dan moet het lukken. Als je alleen op de link klikt krijg je het probleem dat je geen toegang hebt.
Ik kan hiervandaan niet zoveel anders regelen, want ik mag niet op alle internetpagina´s. Ik mag bijv ook niet op Hyves.

Goed nieuws, ik ben niet naar de haaien gegaan. Ha ha ha. Ik had het eigenlijk wel gezien in Cienfuegos en ben op de bus gestapt en naar Trinidad gegaan. De bus ging in de middag, dus nog maar even aan mijn goede voornemen gewerkt en braaf baantjes getrokken in het zwembad. Ze herkenden me al, maar nu vroegen ze toch of ik ook in het Hotel sliep. Si si en verder beetje stom gekeken. Ja hoor, ik hoor het jullie al denken, dat was zeker niet zo moeilijk....

In Trinidad had ik het meteen al naar mijn zin. Een prima Casa gevonden met een terrasje. Trinidad is een klein koloniaal stadje. De straten bestaan uit keien, mooie gebouwen en een leuk sfeertje. Iedere avond is er op de plaza live muziek en dat is beregezellig. Tijdens het rondstruinen hoorde ik ook ergens muziek vandaan komen dus ik ben even gaan kijken waar dat vandaan kwam. Ja, he he, daar werd ik dus meteen uitgenodigd om te dansen. Het bleek een plaats te zijn waar mensen samen komen en plezier hebben. Dus tja, alle mannen wilden natuurlijk even met mij dansen en er was helaas in de verste verte geen prins tussen te bekennen. Toch wel leuk en we hadden veel plezier. Maar uiteindelijk draait het toch weer om hetzelfde, ze wilde allemaal een drankje van me. En als ik daar nou hun prijs voor had moeten betalen... Maar nee, voor een plastic bekertje met een zogenaamde Mojito moest ik 2,25 euro betalen. Zelf hebben ze hun eigen fles Rum mee, want dat kost in de winkel bijna niets. Ze hebben hier een behoorlijk drankprobleem, je ziet veel mensen al vroeg in de middag aan de drank zitten, en dan ook behoorlijk.

Na een uurtje dansen even op de Plaza op een terras gaan zitten. Daar ontmoette ik een Nederlands stel en later nog een Nederlands stel. Erg gezellig met elkaar, helemaal toen de bandjes begonnen op te treden en mijn dansvrienden ook nog naar het plein kwamen. We waren mooi wel de eerste toeristen die aan het dansen waren! Vond dat ik het best aardig deed voor een blanke.

Het nadeel van de Casa's is dat als je er wilt eten, je dat s morgens moet vertellen en dat betekend dus dat je er s avonds aan vast zit. Gadverdamme, ik moest dus gewoon op tijd naar 'huis'. En het eten was niet eens zo geweldig. Daarna weer met elkaar afgesproken op het plein en een gezellige avond gehad. Er treden elke avond verschillende bandjes op en het plein zit dan ook helemaal vol. Naast de Son muziek (de bekende Cubaanse muziek) is er ook veel Salsa en degene die daarop dansen geven echt een show weg, heel gaaf om te zien! Ik was dus wel zo wijs om mij niet meer op de dansvloer te laten zien.

Het ene Nederlandse stel ging de volgende dag alweer verderop, maar het andere Nederlandse stel ging een wandeltocht maken en daar heb ik mij bij aangesloten. Lekker even de natuur in, met aan het eind een waterval. Een mooie tocht en een gezellige groep. Een daarvan had maar een been en heeft toch de hele klim afgelegd, petje af hoor. En s avonds weer naar dat plein toe....
Dit keer niet bij mijn Casa gaan eten, maar bij een Paladeres, een restaurant bij mensen thuis. Ze mogen dat 8 tafels hebben en daarvoor koken. Heerlijk gegeten in een prachtige patio.

Ondanks dat ik al lekker begin te verkleuren ben ik toch nog maar even bij gaan bruinen op het strand. Het strand is niet geweldig, maar er ligt zand, ze hebben stoeltjes, de zee is 22 graden, het is 32 graden en er komt een koel briesje vanaf zee. Goed uit te houden dus. Het jammere eraan is dat erachter een lelijk All incluse hotel staat, maar goed, als je naar zee blijft kijken zie je daar niets van. Daar heb ik maar bedacht dat ik nog een extra dagje in Trinidad blijf, nog zo'n stranddagje lijkt me best aantrekkelijk.

Vandaag zijn het Nederlands stel vertrokken. Omdat ze pas in de middag weg gingen hebben we in de ochtend nog een mooie wandeltocht gemaakt. Langs een riviertje, prachtige vogelgeluiden, mooie natuur met aan het eind een waterval waar ik heerlijk gezwommen heb. Achter de waterval zat een hele mooie grot met vleermuizen bovenin. Helaas zag ik toen ik terug kwam dat ik mijn horloge kwijt was dus kon ik weer teruglopen naar de waterval.Eerst dacht ik laat maar gaan, maar ja, zonder tijd is toch best lastig. Ik blijf tenslotte toch een Nederlandse. Op mijn snelst gelopen, en da's best snel, en ja hoor, aan het eind van het pad lag die. Het was ongeveer 34 graden en het midden van de dag, dus het gutste over mijn lijf en mijn kop barste zowat. Ik lees net dat jullie zout tekort hebben, nou, ik heb genoeg zout op mijn lijf zitten.

Morgen dus nog een dagje strand en dan ga ik weer verderop, Camaguey dit keer.

He Veer en Mo, jullie hadden wel even mogen zeggen dat de Mojito's hier zo tegen vallen. Rum en wat spa rood met een blaadje munt in een plastic bekertje, nou daar ga ik niet van watertanden!

Jenny wat goed dat je een Praam hebt! Jij dacht ook, anders komt het er nooit van! Als ik terug ben steken we de koppen bij elkaar! Enne, ik heb al twee keer baantjes getrokken, en jij?

Sterkte daar allemaal in de kou.....

liefs, Pascale

  • 04 Februari 2010 - 03:55

    Leo:

    Lieve Pascale,

    Ik denk aan je en mis je. Geniet maar lekker. Ik zou best bij je willen zijn.

  • 04 Februari 2010 - 07:16

    Esteban:

    het draaide weer om hetzelfde "een drankje van me"........hallo wakker worden!!!!!!!!!
    Het zout van je lijf likken DAT wilden ze.

  • 04 Februari 2010 - 07:25

    Kapitein Haak:

    Hey Pasquale,
    nog bedankt voor de fijne bergwandeling. Ik heb mijn been inmiddels weer teruggevonden, lag gewoon op mijn boot.

  • 04 Februari 2010 - 20:51

    Henk Van Lemel:

    Hallo Lieverd,

    As usual is het weer op en top genieten om je belevenissen van zo dichtbij te mogen meemaken. Jaloers ? welnee wij doen toch iets fout. Lots of Hugs & Kisses. tot 06 mrt.

  • 05 Februari 2010 - 06:51

    Mo:

    Volgens mij heb jij een zonnetjessteek ... of een moijito-verslaving ... Kus

  • 06 Februari 2010 - 19:06

    Conny En Vonny.:

    hey jij daar even voor het lezen van jou cubaanse avonturen yvonne een paar salsa pasjes geleerd ze is om en wil ook op salsa met....Goos van Huffelen alleen die weet het nog niet jeetje ik wil daar ook wel zijn. Yvonne heeft me getrakteerd op sateburgers...pffff!

    Hier ben ik weer hoor, ze liegt een beetje, heb best lekker gekookt. Ze kwam door de tuin binnenrollen, je kent dat wel, heb jij ook zo vaak gedaan, ha,ha. Is het een beetje uit te houden zonder je valse zusters??? We hebben net geoefend voor feestje van jeweetwel... maar we misten je Marga!!! Patty en Jose zitten er al lekker in. lalalalalalalalalalalalalalalal sing me, sing me a chanson, sing me a sweet lovesong, sjalallalalalala, he Conny neem nog een mojito, sjalalalallal.
    Kus van ons, ook aan de dolfijnen, doe voorzichtig en geniet ervan. Vonny en Conny xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cheers to Happiness

Cheers to Happiness!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 129184

Voorgaande reizen:

23 September 2009 - 29 December 2025

Life is good!

03 Mei 2021 - 01 September 2025

Samen

05 November 2011 - 05 December 2011

Amsterdam - Dakar

Landen bezocht: