Weer op naar huis.....en naar de volgende reis! - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu Weer op naar huis.....en naar de volgende reis! - Reisverslag uit Viñales, Cuba van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu

Weer op naar huis.....en naar de volgende reis!

Door: Pascale

Blijf op de hoogte en volg Cheers to Happiness

16 Februari 2010 | Cuba, Viñales

Ik moet tegen de klok intikken, want ik heb nog 10 minuten internettijd. In Baracoa begon het te regenen dus het was tijd om te vertrekken. Helaas regent het in Havana en Vinales ook! En het is hier maar 18 graden. Ik heb maar een lange broek en trui mee, dus ik heb daar helemaal geen rekening mee gehouden! Ik kwam in Havana aan op Valentijnsdag, dus het was erg druk in de stad. Wel gezellig, maar bijna geen hapje eten meer te krijgen. Uiteindelijk in mijn up aan een heel Valentijnsdiner gezeten, het was niet anders. En die kelerelijers feliciteren je hier ook met El Dia del Amor! Wat nou!

Het was nog even spannend of ik met de bus mee kon naar Vinales omdat ik het niet gereserveerd had. Gingen ze heel spannend doen, terwijl later bleek dat er nog tien vrije plaatsen over waren. In Vinales meteen aangesloten met een wandeltoer naar de Tabak en Koffieplantages. Heel interessant hoe dat allemaal gemaakt wordt en meteen maar even wat ingeslagen bij de boer. Ik moet wel oppassen, want die sigaren smaken goed....

Vandaag de hele dag gelopen in de omgeving. Die is prachtig, er staan hele aparte bergen, een soort rotsblokken, hier. En verder veel boerenleven en tabaksplantages. Pittoresk. S morgens regende het heel hard, dus ik ben maar van het modderpad afgeweken naar het asfalt. Het was glibberen en glijen.

In Havana zag ik weer veel Nederlandse bussen, zelfs eentje die onderweg is naar Rijsenhout! Heb trouwens ook nog een bibliobus gezien, maar wel zonder boeken.

Al met al vond ik Cuba erg leuk. De mensen zijn ontzettend vriendelijk, positief, je gaat terug in de tijd, het is er schoon, makkelijk te reizen, ze zijn niet zo op je geld uit en overal, echt overal hoor je muziek en zie je vrolijkheid. Het jammere is dat er veel All inclusive resorts op de mooie plekken zitten die alles verknallen.

Morgen ga ik terug naar Havana, beetje rondhangen, en in de avond naar het vliegveld. Vanavond nog maar even een dansje maken.

Mam, ik zou het heel fijn vinden als je op mij staat te wachten op Schiphol!

heel veel liefs en weer bedankt voor jullie lieve reakties!

O ja, die foto´s is een beetje waardeloos, maar als je terug gaat naar de eerste link dan kom je er. Je kan het ook met kopieren en plakken in de adresbalk doen. En anders komen jullie gewoon lekker bij mij thuis kijken!


http://picasaweb.google.com/pasopreis/Cuba?authkey=#

Kus!!!

  • 17 Februari 2010 - 06:32

    Nol:

    Bedankt voor je mooie verhalen. en tot volgende week.
    Kus

  • 17 Februari 2010 - 07:00

    Esteban:

    Net een arrangement geboekt bij een ALL INCLUSIVE resort op cuba.Ik kan niet wachten!!!!

  • 17 Februari 2010 - 19:56

    Bianca:

    He Pas,
    Jammer genoeg zit het vrije leven er voorlopig voor jou weer op. Ik heb genoten van je verhalen. Over een week (tja nou is de tijd aangebroken dat ik ga skien) hoop ik je verhalen verder te horen. Dikke kus en een fijne terugreis.

  • 17 Februari 2010 - 21:09

    Jeroen En Brigitta:

    Hoi Pascale,
    We hebben weer genoten van je mooie en leuke verhalen. Wel weer gezellig als je terug bent weer wat leven aan de overkant. Een goede terugreis! Veel liefs Jeroen en Brigitta

  • 18 Februari 2010 - 15:42

    Naomi:

    He liefste tante,
    dit is het eerste mailtje wat ik van je heb gekregen. Dat is wel raar. Echt ik heb zo druk, loop nu stage op de berenboot. Ik vind het zo leuk. Iets doen wat je hobby is en daar later nog geld mee verdienen ook. Ik ga het gewoon missen morgen me laatste dagje. Ik voel me er echt thuis daar.
    Het is wel hele lange dagen van 7 tot 4 & 9 tot 6!
    Maar wel echt helemaal super.
    Ben blij dat je het zo naar je zin heb gehad daar in cuba. Hhaha inderdaad op naar de volgende vakantie.
    Dikke kus en geniet nog even van je laatste dagie!

    ik hou van je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cheers to Happiness

Cheers to Happiness!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 129156

Voorgaande reizen:

23 September 2009 - 29 December 2025

Life is good!

03 Mei 2021 - 01 September 2025

Samen

05 November 2011 - 05 December 2011

Amsterdam - Dakar

Landen bezocht: