Best gezellig - Reisverslag uit Maun, Botswana van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu Best gezellig - Reisverslag uit Maun, Botswana van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu

Best gezellig

Door: Pascale

Blijf op de hoogte en volg Cheers to Happiness

18 Oktober 2010 | Botswana, Maun

Hai allemaal!

Het wordt een kort en krachtig berichtje want ik heb maar een half uurtje en ik heb een ongeloofelijke kater.... Gisteren zijn we gaan eten in zo'n toeristenrestaurant waar je zebra enzo kan eten en vooral heerlijke wijn kan drinken. Na het eten ben ik overgegaan op de Vodka Appelsap en Veer weet wat het gevolg dan wordt.... We eindigden met zijn allen op een hotelkamer en die ziet er nu echt uit alsof er een rockband een feestje gegeven heeft.
Met andere woorden, het bevalt mij prima zo'n groepsreis, erg gezellig. We zijn met zijn 22-en, gemiddeld van mijn leeftijd (28) en veel mensen die ook alleen reizen en die deze reis ertussen doen. Naast de gezelligheid is het ook vooral het gemak, ik zie veel, maar het kost relatief weinig energie, want het is allemaal voor je geregeld.
We kamperen bijna alle nachten, behalve afgelopen nacht, we hebben nu geslapen (nou ja, ik heb twee uur in bed gelegen) in een fancy hotel. Ik heb vanmorgen mijn tentmaatje, Melinda uitgezwaaid, zij gaat een andere tour doen. Jammer, want we konden het goed met elkaar vinden. Maar ik heb al een nieuwe tentmaat gecharterd, een Spaanse homo, veilig en gezellig dus! Iedere avond zitten we gezellig bij het kampvuur. Het begon allemaal heel voorzichtig maar inmiddels zit iedereen met zijn handtas (pakken wijn).

Ik zal even gauw vertellen wat ik allemaal gezien heb;
Een boottocht op de rivier waar ik het eindelijk voor elkaar heb om een gapende Nijlpaard op de foto te zetten. Het barst van de Nijlpaarden in het water, helaas komen ze er alleen uit als het donker is, dus de kans dat je ze helemaal ziet is niet groot. Maar het is een mooi gezicht om die oortjes boven water uit te zien steken. In het gebied bij de rivier barst het verder van de olifanten en buffels.

De volgende dag hebben we geslapen in een gebied waar veel Baobab bomen staan. Die bomen komen alleen in afrika voor en het lijkt alsof ze op hun kop staan en de wortels naar boven steken. Ze zijn heel groot en bijzonder om te zien, met name bij zonsondergang.
Daarna de Okavango Delta ingegaan. Prachtig deltagebied. We zijn met een mokoro, een houten kano die een poler met zijn stok voortbeweegd het gebied ingetrokken. Daar middenin de natuur twee nachten geslapen. Onder andere een wandeltocht gedaan waar we een olifant op een afstand van 150 meter zagen! Heel, heel spannend.
De polers bleven de dagen bij ons en hebben heel mooi voor ons gedanst en gezongen.
Omdat dit gebied heel bijzonder is zijn we er met een vliegtuig overheen gevlogen. Ik zat in een vierpersoon vliegtuig naast de piloot! Dik genieten! Vanaf de lucht zie je pas echt hoe groot het gebied is, het is net zo groot als Nederland, en hoeveel dieren er zijn.

Gisteren waren we bij de bosjesmannen. Die leven echt traditioneel en zoals ik mij Afrika had voorgesteld; de vrouwen gewoon met hun borsten in de vrijheid. Leek mij een goed plan, maar geloof niet dat het geaccepteerd wordt als ik daaraan mee ga doen... Ze hebben een prachtige dansshow opgevoerd en uitgelegd wat de planten en wortels zij gebruiken als medicijn. Ik was echt onder de indruk hoeveel ze weten en hoe ze leven.

En nu ben ik in Windhoek, Namibie, het tweede gedeelte van de reis.

Ik ben weer dik aan het genieten!!!!!!!

Liefs!

  • 18 Oktober 2010 - 06:57

    Henk V.:

    Het blijft een genot om je reisverslagen te lezen en te zien hoe je geniet van je reizen.
    Veel plezier nog en doe voorzichtig.

  • 18 Oktober 2010 - 06:57

    Stef:

    Een gapende nijlpaard......goh.....( zie ik elke dag tegenover me)

  • 18 Oktober 2010 - 06:57

    Yvonne En Frank:

    He Lieverd,
    Nou, ik weet nu alweer dat je collega's (de mannelijke)vast weer enthousiast gaan reageren op die bungelende borsten, dat het een goed idee is etc. ha,ha! Veel plezier daar, groeten aan de Hippo's !!

  • 18 Oktober 2010 - 06:59

    Stef:

    Misschien ligt het aan mij maar ik denk het niet. heb er 36 collega's bij gehaald( we hadden toch niets te doen), maar snap geen reet.......van die homo met zijn handtasje

  • 18 Oktober 2010 - 07:00

    Stef Voor Yvonne:

    Hey Yvonne,
    wij gaan niet voor BUNGELENDE borsten!!!!

  • 18 Oktober 2010 - 07:28

    Simone:

    Goh had ik maar met je meegegaan. Ben jaloersssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss!

  • 18 Oktober 2010 - 07:46

    Takis:

    Dag Pascale,

    Blijft gewoon heerlijk om je reisverslagen te lezen! Het is vertrouwd en nieuwsgierig gelijk. Geniet!

  • 18 Oktober 2010 - 17:07

    Henk V Leml:

    Smullen van A tot Z.
    Wij vangen hier de eerste herftsbuien wel op. Enjoy Life. Hugs&Kisses Henk & Geer

  • 18 Oktober 2010 - 17:29

    Jeroen En Brigitta:

    Lieve Pascale,
    Wat een heerlijke verhalen allemaal weer. Volgens mij is dit weer een hele mooie reis. We genieten volop van je verslagen. Sorry dat we nog niet eerder gereageerd hebben. Hier wordt het echt herfstachtig weer van de week. Dus ga jij nog maar lekker genieten. Veel liefs van je over buurtjes!!

  • 18 Oktober 2010 - 21:19

    PeterA:

    Hi meiske, welk liedje had je in je hoofd toen je die Baobap zag???
    Moet er eentje uit LionKing zijn geweest. Zo niet, ga het dan maar snel zingen.

    Hoe is t hier ???
    We hebben zondag nog gevaren, maar dat is wel bijna voor het laatst, want het is nu koud en naar.
    Je auto is van zijn plaatst geweest en doet het nog geweldig. En ook je boot is nog steeds niet gezonken. We houden het hier dus allemaal wel bij voor je.
    Nou ja, "we".. je moeder doet dat allemaal.
    Dikke Kus en groet aan Mumba en Timor.
    van An en Pe
    en natuurlijk van Noa. !!!

  • 19 Oktober 2010 - 02:28

    John P.:

    Hi Pascal,

    Vanuit een regenachtig El Chalten blijf ik op de hoogte van je reis avonturen! Wat ik mijzelf afvroeg? Heb je die leuke boottocht nog gedaan in Livingstone :-)

    Gr John

  • 19 Oktober 2010 - 07:14

    Bernard W:

    Beste Pascale,
    bedankt voor je tip over de bosjesmannen(vrouwen). We hebben het geimplementeerd en het is inmiddels opgenomen in de uniformeisen voor 2011.

  • 19 Oktober 2010 - 16:50

    Je Nichtje:

    He liefe tante,
    Heb je weer een kater, haha sterkte ermee!
    Wel leuk met zo een groep reizen, zitten er ook een beetje leuke mannen bij of niet?
    Een homo, haha dat is zeker heel gezellig!
    Wat een dieren zie je daar zeg, ben benieuwd naar het gapende nijlpaard.
    Wat ontzettend mooi, dat je dat met een helikopter hebt bekenen.
    Ik vind dat best wel raar, wist niet eens dat bosjesmannen bestonden. Eigenlijk is der harstikke veel te beleven op de wereld, is toch raar zie je bij ons alle vrouwen al met hun blote borsten lopen.
    Haha zouden de mannen best willen he!
    Nog veel plezier daar,
    en ik probeer zoveel mogelijk te lezen en te schrijven! Maar heb het eerlijk gezegt beetje druk. Maar doe me best.

    Dikke kus van uit Nederland,
    en ik ben blij als je weer terug bent.

    Doe voorzichting en weet dat ik van je hou

  • 19 Oktober 2010 - 16:50

    Je Nichtje:

    Dikke kus van Naomi,
    maar denk dat je dat wel begreep xxx

  • 19 Oktober 2010 - 19:05

    Kirsten:

    He bosjesvrouw! Het moet vast erg gaaf zijn daar. Vodka Appelsap klinkt erg ambitieus, don't try this at home!? Veel plezier nog enne je verhalen zijn idd weer erg leuk om te lezen. Groetjes kirs

  • 20 Oktober 2010 - 09:52

    Theo Vd Hulst:

    Hoi Pascale,
    wat een geweldige mooie en stoere reizen heb je toch allemaal gemaakt en ook nu weer zo'n mooie reis. Ik ga nooit verder als de NL grens, maar als ik dit allemaal zo lees moet ik toch ook maar eens verder kijken. Ik zie dat het daar weer tussen de 20 en 40 graden is, hier is het nu koud veel regen en vanmorgen zelfs grote hagelstenen, dus vanwege het weer moet je daar zeker nog effe blijven. Nog heel veel plezier de komende tijd. Groetjes Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cheers to Happiness

Cheers to Happiness!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 129444

Voorgaande reizen:

23 September 2009 - 29 December 2025

Life is good!

03 Mei 2021 - 01 September 2025

Samen

05 November 2011 - 05 December 2011

Amsterdam - Dakar

Landen bezocht: