De laatste dagen... - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu De laatste dagen... - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu

De laatste dagen...

Door: Pascale

Blijf op de hoogte en volg Cheers to Happiness

27 Maart 2009 | Costa Rica, San José

Lieve allemaal!

Tja, de laatse dagen... Ik heb wel weer zin om naar huis te gaan, maar ook weer niet. Ik wil wel naar huis, maar daar dan het liefst doen waar ik zin in heb, in plaats van de regelmaat in. Maar ja, zo zit het leven niet in elkaar natuurlijk. Ik heb wel ontzettend veel zin om jullie te zien, mijn moeder te knuffelen, franse kaasjes te eten, lekker wijntje te drinken, fietstochtjes te maken, in mijn huisje te zijn, biertje drinken in Joppe, gewoon op de toilet te zitten en het wcpapier in de toilet te kunnen gooien, zonder slippers onder de douche te staan en jullie allemaal weer bij me in de buurt te hebben. Ik vond het weer heel fijn om jullie reaktie´s te lezen, bedankt daarvoor! Het zorgt er altijd voor dat ik een beetje warmte voel en dat voel ik graag!

Maar goed, nou maar even over die laatste dagen. Ik heb er natuurlijk voor gekozen om lekker bij het zwembad te gaan liggen, heerlijk. Mooi zwembad en lekker rustig. Ik had alleen maar gezelschap van de leguanen van zo´n 50 cm, die om het zwembad heen liepen. Over de dieren gesproken, ik heb nog wat ervaringen te vertellen; ik ben een keer in zee gedoken en bij de eerste duik werd ik gebeten, twee maal. Binnen een seconde was ik er weer uit. Meteen gevraagd aan een vrouw of het giftig was en wat het was. Het zou een aal zijn. Lekker dan. Niet giftig, maar een beetje azijn zou helpen. Die lieve vrouw heeft dat meteen voor me gehaald en na een uur deed het geen pijn meer en was de zwelling ook weg. Wel nog steeds drie pitjes in mijn voet staan... En sindsdien een beetje vrees voor de zee. Verder heb ik een joekel van een pad ontmoet op de toilet, liep er een krab rond in mijn badkamer en werd er een grote spin (echt een grote) van mijn kamer afgehaald voordat ik erin kon. Verder niets bijzonders hoor.

Dominical bleek vol te zitten met Amerikanen die daar wonen. Ze vinden zichzelf heel avontuurlijk, maar ze zitten allemaal met een kluitje om elkaar, dus het valt wel mee. De Costaricanen balen wel van ze, want zij trekken het geld binnen en drukken de prijzen omhoog. Overal staat land te koop en ik denk dat Costa Rica over twee jaar aan de US toegevoegd kan worden. Omdat ik ze een beetje zat begon te worden ben ik de bergen ingegaan. Dat was wel weer een dagje reizen omdat ik 5 uur op de bus moest wachten, maar het was de moeite waard. Al had ik dat gevoel niet meteen, het stortregende toen ik aankwam en het blijkt dat het daar elke dag vanaf een uur regent. Mmm, ik hou niet van regen. Desondanks was het leuk omdat het een klein dorpje was met weinig toeristen en veel prachtige vogels. Eindelijk de toecan gezien en heel veel hummingbirds, volgens mij heet dat in het Nederlands Kolibrie´s. Ik ben vroeg aan de wandel gegaan om een stukje van de hoogste berg van Costa Rica op te gaan. Ik vond 2200 meter wel hoog genoeg en ben nog een uurtje van de zon gaan genieten, want om half twee ging de kraan aan. Op naar een thermaalbad, wat midden in de natuurlag. Lekker warm en omdat het toch bleef regenen heb ik er 3 uur ingezeten. S avonds was er weinig te beleven dus ik ging met de kippen op het stok.
De volgende ochtend de bus in en er halverwege de rit naar San Jose uitgestapt. Daar zit een hotel die garandeert dat je Quetzalles kan zien. Dat zijn vogels die heel zeldzaam zijn, alleen in middenamerika voorkomen, prachtige kleuren hebben en vooral een heel leuk punkkoppie. Nou ik heb ze gezien hoor! Ze houden niet van zon (ongeloofelijk) dus op de foto´s zijn ze slecht te zien, maar in het echie kon ik ze wel goed zien.
Het hotel is een familiehotel en ze waren ontzettend zorgzaam. Ik had een heel leuk bungalootje met kachel. We zaten namelijk op 2650 meter hoogte en het was berekoud s nachts. Ik kreeg zelfs een kruik mee! Lief he?
In het hotel zaten twee nederlanders en verder niemand. Die moesten vanmorgen ook in de richting van San Jose, dus samen met hun een lift gepakt. Ben helemaal lekker luxe bij het hostel afgezet. De man was wel een chammeur, maar verder geen optie, dus de date die hij wilde ging niet door!
Nog even de stad ingegaan, maar als er een stad is die niets te bieden heeft is het San Jose wel! Gelukkig heeft het hostel genoeg te bieden om er te blijven rondhangen en dat ga ik vanavond en morgen doen. Morgen ga ik om een uurtje of drie in de middag naar het vliegveld, ik kom zondag om ongeveer 1700 uur aan.

Is er al een Dirk III geopend in het dorp nu Bonnie St claire er komt wonen?

O ja Mam, ons oude Jeepje rijdt hier nog heel veel in de rondte, ik moet elke keer aan hem denken!

Tot gauw, ik zal de zon meenemen!

Liefs!

PS als jullie nog willen genieten van de foto´s van Costa Rica, dan kan dat van de week, ik zal de link hieronder zetten. Maar ja, het hoeft niet echt meer he, jullie kunnen weer live genieten, ha ha ha!

Foto's: http://picasaweb.google.com/pasopreis/CostaRica?authkey=Gv1sRgCOXYmMrSmIn7YQ#

De link werkt niet meer, maar via kopieren plakken werkt het wel.

  • 28 Maart 2009 - 01:00

    Silvia:

    Hoi Pas,

    Nou, de borrel staat klaar hoor! Ik zit al te wachten om je verhaal te horen.

    Tot snel, liefs
    sil

  • 28 Maart 2009 - 08:04

    Broer:

    gezellig dat je weer thuis komt zus! zes weken viel nog wel te overzien. nu hopelijk even geen omrust meer in je kont zodat we eerst heerlijk van de zomer(festiviteiten) kunnen gaan genieten. dikke kus

  • 28 Maart 2009 - 09:40

    Je Nichtje.:

    Lieve tante,
    Gaat alles goed daar gelukkig kom je morgen weer naar huis. Ik heb je wel gemist hoor en ik was best wel bezorgt om je.
    Maarja ik zo het echt dood eng vinden een krab en spin zit je dan in je kamertje met al die dieren en insecten gatver damme zou er niet aan moeten denken. Naja ik ben natuurlijk ook weer zoon piepert die
    al bang is voor een klein
    spinnetje!
    Geniet nog lekker van je laatste 2 daagjes.

    Dikke kus Naomi Nelis.


  • 28 Maart 2009 - 11:09

    Stef:

    Het wordt komende week prachtig lenteweer, dus dat van die zon meenemen klopt wel!! Maarja, overal waar jij komt schijnt de zon, dus waar hebben we het over.

  • 28 Maart 2009 - 16:35

    Erwin:

    Nou Pas, ben benieuwd wanneer we weer eens af kunnen spreken in Café Cuba (om toch maar in de sfeer te blijven)....

    Lekker in het zonnetje (tenslotte ga jij die meenemen, hoewel jij eigenlijk het zonnetje al bent) op het terras....

    Tot gauw dan maar!!!

  • 29 Maart 2009 - 03:04

    Peter & Petra:

    Hallo Pascale,

    We hebben je weblog gevonden! We wilden even weten of je veilig was aangekomen in San Jose en dat blijkt zo te zijn.
    Terwijl jij in het vliegtuig zit, zitten wij in Turrialba in een fijne B&B. Morgen door naar de Caraibische kust. We gaan je foto's van de Quetzal zeker bekijken. Fijne thuiskomst gewenst en succes met wennen aan de regelmaat.
    Warme groetjes,
    P&P uit Tilburg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cheers to Happiness

Cheers to Happiness!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 128855

Voorgaande reizen:

23 September 2009 - 29 December 2025

Life is good!

03 Mei 2021 - 01 September 2025

Samen

05 November 2011 - 05 December 2011

Amsterdam - Dakar

Landen bezocht: