Big 4 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu Big 4 - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu

Big 4

Door: Pascale

Blijf op de hoogte en volg Cheers to Happiness

23 Oktober 2010 | Namibië, Swakopmund

Howzit?

Na Windhoek zijn we de woestijn ingereden. Daar kon je, als je wil, een berg/beregrote rots beklimmen en de zonsondergang bekijken. Nou dat wilde ik dus even niet, want ik had tenslotte die kater te verwerken. Maar het was even heerlijk rustig om zonder de groep op de kamp te zitten. Het is ontzettend gezellig met zijn allen en het bevalt me heel erg goed, maar ik merk wel dat ik af en toe de rustmomenten mis. Maar goed, die heb ik thuis voldoende, dus voorlopig dender ik nog even door. Die zelfde avond onder de sterrenhemel geslapen en een heerlijke nacht gehad. Eigenlijk zouden we thuis ook vaker eens in de tuin moeten slapen. Het was bijna volle maan en het is niet erg als je even wakker wordt, dan kan je tenminste weer even genieten van de geluiden en de sterren. Daarbij was het ook een stuk koeler buiten dan in de tent. Tijdens deze reis hebben we de temperatuur van 50 graden overleefd, dat is eigenlijk wel een thirt waard!

De volgende dag zeer vroeg op pad, onderweg naar Esthosha NP. Dit park is zo ontzettend droog dat het zand wit is en er bijna alleen maar dorre bomen leven. Je snapt niet dat de wilde dieren nou net dit plekje uitkiezen om te gaan rondhangen, maar dat doen ze wel. En gelukkig is het nog steeds heel warm en liggen ze dus het liefst in de waterpoelen. Erg gaaf om de dieren te zien en we hebben veel gezien! We zagen ongeveer 10 leeuwen rondhangen bij een poel waar ook nog andere dieren zich aan het vermaken waren. Totdat ineens Pumba, het wrattenzwijn aan kwam lopen. Kennelijk een lekker hapje want de leeuwen namen de moeite om op te staan en hem te besluipen. Pumba had niets in de gaten natuurlijk... Maar toen de aktie begon en wij allemaal klaar waren voor een afslachtpartij rende Pumba voor zijn leven. En ja hoor, 3-0 voor Pumba, want de leeuwen kregen hem niet te pakken. Wat een slappelingen he?

Een andere keer zagen we een leeuw lekker in het zonnetje liggen vlakbij een brug. Met zijn allen aan een kant van de truck hangen om foto's te maken, want de leeuw poseerde wel aardig. Komen er ineens onder de brug nog een stuk of 7 vandaan!

Natuurlijk ook nog veel andere dieren gezien, zoals olifanten, giraffes, Zebra's, allerlei bijzondere vogels en allerlei hertachtigen. We hebben twee dagen in het park rondgereden. De tweede nacht sliepen we bij een waterpoel die s nachts verlicht is. Daar hebben we onder het genot van een glas rode wijn naar de afrikaanse televisie zitten kijken; twee olifanten, een groep leeuwen, 6 neushoorns en een groep giraffen tegelijkertijd!

De volgende dag waren we in een gebied waar de Himba mensen wonen. Misschien kennen jullie die nog van dat televisieprogramma Groeten uit de Rimboe. Het zijn die mensen die rode klei in hun haar stoppen en ook halfnaakt rondlopen. Nou naakt is prima, maar aan die klei heb ik persoonlijk niet zo'n behoefte. Wel mooi om te zien natuurlijk.
En ook weer onder de sterrenhemel geslapen... Wat is vakantie toch heerlijk!

En nu ben ik in Swakup. Dit is een duits plaatstje dus als ik zou willen zou ik Apfelstrudel mit Sahne kunnen eten. Nou heb ik daar niet zo'n behoefte aan, maar die brotchen zijn erg lekker! Swakup ligt direkt aan zee en aan de duinen van Namibie. Dit zijn niet zomaar duinen, maar echte, dus helemaal van zand en in vormen geblazen door de wind. En het lijkt wel of ze niet ophouden, het is een heel groot gebied, van hier tot aan de grens van Zuid Afrika.
Gisteren met een Quad door die duinen gescheurd. Erg gaaf en dik genieten. Helemaal omdat ik, omdat ik weet hoe ik kan schakelen, een snelle (250pk) had en de rest van de groep, op een na, een langzame (125 pk). Ik heb ze dus even afgedroogd, of klinkt dat gek in een woestijn?

S avonds met de hele groep gegeten, gedronken, gedanst en veel te laat gaan slapen.... En vanmorgen alweer op pad, want er moet natuurlijk ook van die duinen afgesleed en gesandboard worden. Dat sandboarden was niet mijn cup of tea, helemaal niet omdat je iedere keer weer die duin op moet klauteren. En daar hou ik dus niet van! Het waren dezelfde boarden als bij het snowboarden, maar dan dus op het zand. Ik ben ook met 73 km per uur op een kartonnen bord naar beneden gegleden! Je snapt, het zand zat overal.

Morgen gaan we in de duinen slapen, maar daar zijn ze rood, hier harstikke geel. Het is echt prachtig, dus ik kijk er naar uit.

Liefs!




  • 23 Oktober 2010 - 17:15

    Nynke & Otto:

    Klinkt heerlijk Passie!

    Krijgen ook zin om op safari te gaan, maar eerst nog op wintersport. Hoeveel gieg heb je al volgeschoten?

    X

  • 23 Oktober 2010 - 22:35

    Leo:

    Hi Lieve Schat, Dit klinkt echt als een van je betere reizen. Volgens mij moet je blijven reizen Pascale. Laat de boeren maar dorsen. Lots of Love.

  • 24 Oktober 2010 - 10:48

    John En Veer:

    heij lieverd, dat klinkt allemaal fantastisch! mmm wodka appelsap, zal het weer in huis halen :)
    gister heerlijk bij je moeder en peter gegeten, dus hier alles goed!
    geniet! dikke kus van ons

  • 24 Oktober 2010 - 11:03

    Frankie:

    He Pas,

    dacht dat jij nooit ging skieen? wel leuk om te lezen dat het weer erg leuk en mooi is, geniet er maar van en ik wil zeker de foto's zien. ciao frankie

  • 25 Oktober 2010 - 05:33

    Simone:

    Kijk uit naar je volgende verhaal...zit er helemaal in....wat een avontuur!! Lekker genieten nog even. Hier is het toch donker, koud en regenachtig.....kusje

  • 25 Oktober 2010 - 07:58

    Stef:

    Pumba een afslachtpartij...hahahaha
    PSV-Feyenoord 10-0 dat is pas een afslachtpartij!!!!!!

  • 25 Oktober 2010 - 08:03

    Tuinman Rob:

    Hey pascale.Kom op he, ik dacht dat je groen vingers had! Dorre bomen leven niet, die zijn dood.

  • 25 Oktober 2010 - 08:07

    Piet Paulusma:

    Hallo Pascale, heb even voor je gekeken, waarschijnlijk zal het 12 juli 2011 mogelijk zijn om hier in de tuin te slapen.

  • 28 Oktober 2010 - 20:52

    Panneke:

    Dag lieve schat,
    we zijn zo blij met je verhalen. Wat hebben wij eigenlijk een saaie Kenia safari trip gehad. Ook op zo'n plek overnacht met zo'n verlichte pool maar dan de hele nacht niets zien behalve een konijn en een verdwaalde aap.
    We gaan nog een keer!!
    Hier wordt het steeds kouder en natter, dus onze boot gaat van het weekend op stal. Jouw autootje en boot doen het nog prima.
    Kusss
    Panneke.

    knuffel van Noa

  • 30 Oktober 2010 - 09:58

    Je Nichtje:

    he lieve tante,
    Ik lees weer dat het helemaal top daar is.
    50 graden is wel heel warm hoor, jeetje!
    haha yes de pumba heeft het overleefd!
    Zeker slappenlingen had ik niet verwacht hoor.
    Echt wat een dieren zie jij daar, is dat niet eng?
    Wel leuk dat je dat nu ook in het echt heb gezien, ik weet dat nog wel met groeten uit de rimboe haha.
    Doe mij maar wel zoon Apfelstrudel mit Sahne, heerlijk!
    Haha jordi had dat toen ook gedaan in nieuw zeeland, met de quad.
    Klinkt niet heel gek ik snap wat je bedoelt, met afdrogen haha.
    Ik zie je al gaan haha glijden van de duinen, prachitig.
    Veel succes nog en geniet, dat is heel belangrijk!

    Dikke kus & knuffel
    van je nichtje uit nederland.
    Die alweer verlangt dat je thuis komt.

    ich liebe dich!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cheers to Happiness

Cheers to Happiness!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 129105

Voorgaande reizen:

23 September 2009 - 29 December 2025

Life is good!

03 Mei 2021 - 01 September 2025

Samen

05 November 2011 - 05 December 2011

Amsterdam - Dakar

Landen bezocht: