Rode Plein - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu Rode Plein - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu

Rode Plein

Door: Pascale

Blijf op de hoogte en volg Cheers to Happiness

23 September 2008 | Rusland, Moskou

Hallo lieverds!

Sta nu in een winkel te internetten, bij gebrek aan een internetcafe, dus ik hou het kort.

In Moskou slapen we bij een twee mensen thuis, Bed and Breakfast. Die mensen wonen nu in hun huiskamer, wij hebben de woonkamer ingenomen. Het huisje staat propvol en het vloog mijn vader direct naar zijn keel. Maar anderzijds is het ook leuk om te zien hou russen leven. Het huis staat echt is zo'n grauwe flatwijk, 5 metrohaltes vanaf het centrum. Meteen nadat we de tassen gedropt hebben zijn we naar het rode plein gegaan. Dat was echt even adembenemend. Niet alleen omdat het een prachtig plein is, maar ook omdat het zo'n belangrijk plein is. Ik had het gevoel midden in het nieuws te staan. Het Kremlin is helemaal afgesloten met een grote muur, maar een derde mag je als toerist bezoeken. Dat bleken eigenlijk alleen maar de kerken te zijn, een stuk of 5. Ze komen inmiddels mijn keel uit.... Daarnaast staat op het plein de hele bekende kerk, met die mooie bollen. Heel gaaf om die in het echt te zien! S avonds is het plein sprookjesachtig, alles is verlicht.
Verder is er niet heel veel te doen hier. Het is gelukkig prachtig weer, dus een boekje lezen in het park tussen de russen is ook heel goed!

Vanavond gaan we voor drie dagen de trein in. Ik heb er onwijs zin in, lijkt me heel bijzonder. Daarna is niets meer lang reizen! De treinreis vanaf St Petersburg was ontzettend luxe, warm ontbijt, vloerbedekking, heerlijk bedje, grote schone toiletten etc. Maar ik heb al gelezen dat ik dat niet moet verwachten voor de rest van de reis. Nou ja, we gaan het wel zien!

Inmiddels staan er nu twee mensen achter mij die iets willen vertellen over de computer die ik nu gebruik. Geloof niet dat ze willen dat ik internet, dus ik ga maar!

Heel veel liefs!!!!




  • 23 September 2008 - 13:33

    Jelle:

    Als je dit leest heb je al heel wat rails onder je k... door gehad. Ben benieuwd naar de foto's, heel veel plezier
    Dasvidanja x

  • 23 September 2008 - 18:35

    Ron:

    tjoek tjoek op naar het Oosten ben benieuwd hoe het je verder zal vergaan,maak er wat moois van

  • 24 September 2008 - 13:38

    Naomi:

    Hallo Tante&Opa,
    fijn om te horen dat jullie het naar je zin hebben.
    Whaha ik snap best dat die kerker je keel uit komen!
    Maar verder nog heel veel plezier,, ik hoop dat de anderen trein ook een beetje schoon is.

    dikke kus Naomi

    hou van jullie.

  • 25 September 2008 - 09:43

    Mascha:

    Had geen idee dat je nu al de transiberia express ging doen. GAAF! Wij zitten er ook aan te denken (vader, zwager, ome aldert, Henk van Houten met zijn vrouw). Dus ik hoor graag AL je verhalen.

    Have fun en doe voorzichtig. x

  • 26 September 2008 - 06:11

    Son:

    Tof joh!
    Enne, slim gedaan in die winkel hahahaa

  • 27 September 2008 - 04:41

    Karina:

    Lieve Pascale, heerlijk om je verhalen te lezen!En hoe waren de laatste drie dagen in de trein? Geniet ervan, xxx

  • 01 Oktober 2008 - 13:41

    Stef:

    saai verhaal hoor.
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cheers to Happiness

Cheers to Happiness!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 129435

Voorgaande reizen:

23 September 2009 - 29 December 2025

Life is good!

03 Mei 2021 - 01 September 2025

Samen

05 November 2011 - 05 December 2011

Amsterdam - Dakar

Landen bezocht: