Gezellig met vriendjes - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu Gezellig met vriendjes - Reisverslag uit San Cristóbal de las Casas, Mexico van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu

Gezellig met vriendjes

Door: Pascale

Blijf op de hoogte en volg Cheers to Happiness

19 Februari 2009 | Mexico, San Cristóbal de las Casas

Chico´s!

Oh oh oh, wat maak ik weer veel mee! Op zijn Jaap´s gezegd: ik zal jullie ff bijpraten.

De volgende dag ben ik de pyramides van de Azteken op gaan zoeken, ongeveer 1,5 uur vanaf Mexico Stad. Een must see, want zelfs Kuifje schijnt er geweest te zijn! Nou het was inderdaad prachtig en ik ben blij dat ik gegaan ben. Het bestaat in feite uit twee piramides, de zon en de maan en een oude stad er omheen. De piramides zijn heel groot en indrukwekkend. Dus genoten van het tripje en verschrikkelijk verbrand, want die witte armpjes konden die zon nog niet aan.

Daarna had ik bedacht om meteen maar een grote afstand af te leggen om te voorkomen dat ik iedere keer in de bus zit. Ik heb de nachtbus genomen, heb er 13 uur ingezeten en ben uitgestapt in Palenque. Daar meteen overgehopt op een klein busje en naar een soort hippiedorpje gegaan. Dat ligt midden in de jungle, erg leuk. Er zijn daar een aantal hippie´s gestrand en zo´n 5 hotels opgericht. De hotels zijn kleinschalig en bestaan eigenlijk ieder uit een cabana of 5. Ik heb mezelf met de duurste en dus schoonste verwend en moest daar wel 14 euro voor betalen. Heerlijk een eigen cabana. Vanwege de nachtbus was het nog lekker vroeg, dus ik ben direct naar de Mayatempels gegaan, een klein stukje verder. Erg mooi en alweer indrukwekkend. Deze lagen verstopt in de jungle, en dat maakte het wel spectaculair. Omdat het vroeg was, was het gelukkig nog niet zo druk. Deze Mayastad was vroeger erg belangrijk en er is nog best veel van te zien. Een van de koningen is er ´begraven´, op net zo´n wijze als bij de Egyptenaren, dus in een piramide die via vele gangen te bereiken is. Midden in stond dan zijn tombe met allerlei schatten eromheen. Zijn gezicht was voorzien van een masker van Jade. Helaas mag je de tempel tegenwoordig niet in, maar de tombe was de zien in het museum.
In de middag lekker een boekje gelezen en s´avonds gegeten met een Canadees en twee Fransen. Was gezellig. De volgende dag werd ik een beetje met een zwaar gevoel wakker, maar dat ging gauw over, want ik had een tripje geboekt naar de watervallen om vervolgens in het volgende plaatsje, San Cristobal, te eindigen. De eerste waterval was er een als zovelen, maar de tweede was erg mooi en groots en, nog beter, je kon er zwemmen! Heerlijk daar. In de bus zaten nog 5 mensen die doorgingen naar San Cristobel. Bij die 5 zijn er nog 3 aangesloten in de volgende bus met het gevolg dat we nu met zijn 9-en in een hostel zitten en het beregezellig hebben. Gisteren met zijn allen uit eten geweest en vandaag lekker gerelaxed en het stadje bekeken. San Cristobal is werkelijk prachtig! Allemaal laagbouw in verschillende kleuren, mooie kerken en heel veel autentieke bevolking. Echt indianengezichten, mooi! We hebben lekker door het stadje geslenterd, veel foto´s gemaakt, lekker gelunched, terrasje gezeten, markt bekeken, echt vakantie dus. En vanavond hebben we bedacht om met zijn allen te gaan koken! Ik heb mij opgeofferd om de soep te gaan maken, dus de soep staat nu te pruttelen, a la moeders recept. En daarna gaan we carnaval vieren! Nou ja, in ieder geval het nachtleven in!
Ik had met trouwens voorgenomen om bier te leren drinken hier in Mexico. Zelden zo´n goed idee gehad, want zo kom ik wel van de drank af, ik heb er nog maar twee op! Zo lekker vind ik ze namelijk ook weer niet. Maar vanavond ga ik mijn best doen!
En morgen ga ik paardrijden (!?!) Dat wordt nog wat. We gaan met zijn 3-en en richting een indianendorpje in de buurt. Het is te hopen dat ik het haal...

De foto´s staan erop: http://picasaweb.google.com/pasopreis/Mexico?authkey=E8-U25zyM5U#
(de link werkt niet meer, maar via knippen/plakken kom je er wel)
En ik ga nu gauw naar de soep, moet even roeren.

Bedankt voor jullie lieve en gezellige berichten, heerlijk!

veel liefs!

PS Jordi en Naomi: heel veel plezier op jullie vakantie!

  • 20 Februari 2009 - 06:30

    Nol:

    Je heb het weer helemaal naar je zin he, nou lieffie geniet er lekker van.....
    Wij in Amsterdam missen je wel hoor
    Kus

  • 20 Februari 2009 - 07:53

    Sil :

    huh, dronk jij nog geen bier? ik heb het ook moeten leren drinken. 1 voordeel; je krijgt er niet zo'n kater van als van rosé. je gaat wel uit je bek meuren hahaha... have fun!

  • 20 Februari 2009 - 11:28

    Sandra Sijm:

    he meis, wat heb je het weer niet naar je zin hahaha, geweldig weer je verhalen te lezen.Ga jij daar maar carnavallen, dan reis ik morgen af naar Oeteldonk en ga daar maar 3 dagen los. Veel plezier, geniet ervan en doe voorzichtig

    xx san

  • 20 Februari 2009 - 12:50

    Simone:


    Stomme trut..........we zijn jaloers. Dikke zoen vanuit dat kikkerlandje waar weinig te beleven valt en het weer drama is!!! Simone en Eric Boeren die naast mij zit mee te kwijlen.

  • 20 Februari 2009 - 19:00

    Kirsten:

    Hoi Pascale,
    Ik vind dat je een boek moet gaan schrijven! Als ik je verhalen lees neem je me mee op je reis, Ik heb het gevoel dat ik zelf een beetje vakantie heb. Paardrijden dat doet me goed om te lezen! Bier drinken, dapper maar je moet niet overdrijven! haha. Geniet ervan en stoer al die trips die je onderneemt! Geniet ervan maar dat hoef ik je natuurlijk niet te leren!
    liefs Kirsten en een knuf van Colin

  • 20 Februari 2009 - 20:21

    Henk V.:

    Niets te melden vandaag; veel plezier! Dikke kus. Henk.

  • 20 Februari 2009 - 22:13

    Brigitta En Jeroen:

    Wat een reis geweldig hoor de foto's zien er fantastisch uit. Hier is het maar een saaie boel vergleken daar. Wij staan nu gezellig op de huishoudbeurs met een stand, daar zie je wel een hoop verschillende mensen hoor! We hebben het super druk dus dat is wel lekker. Veel plezier nog maar dat zal vast wel lukken als ik jou verhalen allemaal lees. Groetjes van Brigitta en Jeroen

  • 21 Februari 2009 - 19:30

    Henk V.:

    Voor Pascale:
    Oh not I.
    I will survive.
    As long as I know how to love
    I know I'll be alive.
    I've got all my life to live.
    I've got all my love to give.
    I will survive.
    I will survive


  • 22 Februari 2009 - 11:51

    Nynke:

    He Passie!

    Wij zijn weer heelhuids terug van de wintersport; was super!
    Leuk om je vrhalen weer te lezen en Mexico 'weer' te beleven..
    Veel plezier!~

    x

  • 22 Februari 2009 - 17:43

    Sonja:

    wat een ofoto´s!
    Enne, stuur je dat recept van die sope nog effe door?

  • 22 Februari 2009 - 17:44

    Sonja:

    wat een mooie foto´s!
    Enne, stuur je dat recept van die soep nog effe door?
    (er ging iets mis..)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Cheers to Happiness

Cheers to Happiness!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 129440

Voorgaande reizen:

23 September 2009 - 29 December 2025

Life is good!

03 Mei 2021 - 01 September 2025

Samen

05 November 2011 - 05 December 2011

Amsterdam - Dakar

Landen bezocht: