asfalt happen - Reisverslag uit Algeciras, Spanje van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu asfalt happen - Reisverslag uit Algeciras, Spanje van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu

asfalt happen

Door: Leo en Pascale

Blijf op de hoogte en volg Cheers to Happiness

07 November 2011 | Spanje, Algeciras

Het is toch een prestatie; we waren de eerste die met pech aan de kant stonden. Het bleek een lekkende versnellingsbak en een lekkende schokbreker te zijn. Na 280 euro en een nieuw ANWBlid erbij konden we verder. Doorgebikkeld naar Orleans, zo'n 700 km vanaf Adam. Volgens het roadboek was dat de plaats waar de meeste teams zouden slapen, dus we waren als het goed is weer bijgetrokken. Inmiddels was het 2300 uur en we waren het best zat. Ik, Pascale, heb heel luxe in een simpel hotelletje gelegen terwijl mijn vader in de auto sliep. Niet alleen omdat hij zo verschrikkelijk hard kan snurken maar ook ter beveiliging van de auto. Niet voor niets bleek later, van twee teams zijn de auto's al opengebroken. De volgende dag weer vroeg op pad, want je kan de dag maar beter voor je hebben. Het werd een dag asfalthappen en dat hebben we gedaan! Na 1400 km, 180 liter benzine, 67 euro tol, drie keer geflitst, twee zakken drop, pepernoten, babbelaars en een gevulde speculaas hebben we het tot voorbij Madrid gered. Nikkelen Nelis doet het goed! je kan wel merken door wie de auto opgevoedt is, hij zuipt zich een ongans ;-) Er is een team gestrand en een aantal rijden op hun laatste benen, of wielen in dit geval, naar Sotogrande, waar een garage is.

Op de kaart leek het alsof we vlak langs Bilbao reden, dus we zijn naar het Guggenheim museum gereden. Dat is een heel bijzonder gebouw, met verschillende vormen en in rvs. Gaaf om te zien en blij dat we het gedaan hebben, want verder is er in Bilbao geen klap te beleven, dus een weekendje erheen doe je niet zo gauw. Het water kwam wel met bakken uit de hemel en koud dat het hier is! We verlangen naar de woestijn, al zal het daar wel weer andersom zijn...

Vandaag een prachtige rit gereden via Granada. Mam en Peet, we hebben nog even getoeterd bij Torre de la Mar. Bij de kust begon de zon te schijnen en om kwart voor twee arriveerden we bij het hotel. We finishden als nummer drie! Daar hebben we op het terras  maar op geproost! Langzaam aan arriveren alle teams. Het is een gaaf gezicht om al die auto's voor het hotel te zien staan. Aan alle kanten wordt er gesleuteld en er worden ploegjes gevormd om de extreme route te rijden in Marokko. Dat waren we eerst niet van plan, maar we zijn overgehaald. Dat ga je tenslotte niet meer maken, en dan wordt hetmaar een keer een weekendje Marakesh.
Het is leuk om nu met zijn allen bij elkaar te zijn. Veel stoere mannen met zwarte handen en recht door zee. het gaat allemaal goed komen, het ziet er naar uit dat het gezellig gaat worden.

Morgen op weg naar Marokko!!!!

Liefs!

• 07 November 2011 - 19:50

Carla:

Veel plezier in Marokko! Take care!

• 07 November 2011 - 19:50

Otto, Nynke & Mare:

Hallo lieverds!

Daar gaat jullie voornemen om in een streep naar Madrid te rijden... Wat zal er nog meer wijzigen deze route?!
    Komt de whisky toch nog goed van pas..
    Ja, wat zal het er gaaf uit zien, jullie met z'n allen ( jammer dat we dat gemist hebben..)

Succes weer morgen!
    x van ons

• 07 November 2011 - 19:59

Johan M.:

He Pascale, zit er wat bij voor je? (Stoere mannen met zwarte handen...)
    Doe je voorzichtig?

• 07 November 2011 - 20:10

Kirsten:

Hey jongens wat gaaf zeg!. Wel een heel bijzonder avontuur hoor! Veel succes en geniet!

• 07 November 2011 - 20:18

Paula:

Wat spannend allemaal. Geniet ervan en veel succes verder en doe voorzichtig
    Take care
    x Paula

• 07 November 2011 - 20:52

Frankie:

Ff iets rechtzetten, de auto past zich aan de eigenaars qua zuipgedrag, bij ons liep hij altijd 1op 13, maar ik genoot ook altijd van het uitzicht. Doet leo wel een raampje open tijdens het slapen, anders ruikt het misschien ook niet zo fris. Veel succes in Marokko en take care xx

• 07 November 2011 - 22:15

Gerard:

na dat klote begin draaien jullie nu prima mee. Succes aan de andere kant en pas op jezelf. Aalsmeer blijft jullie volgen X

• 08 November 2011 - 06:07

Ron:

Geef je ogen goed de kost in Marokko. We zoeken hier en daar nog wat vastgoed. Veel succes!

• 08 November 2011 - 09:21

Zwarte Piet:

wat nou stoere mannen met zwarte handen, wacht maar eens af op 5 december !!

• 08 November 2011 - 10:23

Joep:

vind 't superstoer van je,Pas,zoveel km'sin zo'n korte tijd in dat ouwe barrel.Van mij mag je als beloning in Marrakesh naar Nikki Beach xx

• 08 November 2011 - 11:45

Marokko:

I hope it was calm and succesfull!!

• 08 November 2011 - 16:56

Peter En Anneke:

Ha lieverds, we zijn blij dat jullie langs Torre zijn gegaan. Je had er ook gratis mogen verblijven.. Haha

Oh ja Ron, ( k weet niet welke je bent), mocht je nog vastgoed in zuid Spanje zoeken..? Er ligt nog een mooi stukje braak terrein in de heuvels aan de zuidkust.

Groet aan de Marokoos!

• 08 November 2011 - 17:07

Peter Anwb Ww:

ben blij dat jullie het toch nog gered hebben,sucses met het verdere verloop van de reis!!

• 08 November 2011 - 19:01

Adrie En Nico:

hoi pascale en leo
    leuk dat we weer wat weten
    gr van ons

• 08 November 2011 - 21:20

Trudy:

Wat goed dat jullie de tijd en moeite nemen nog een museum te bezoeken ja weer kennis opgedaan inderdaad is het toch gezellig met z`n allen en hopelijk veiliger succes ik volg jullie hoor!! na zoveel nachten in de auto pitten. is het zand staks wel zachter voor je rug leen kus trui

• 09 November 2011 - 17:41

Naomi Nelis:

Hey lieve tante & opa,

Wat ontzettend trots zit ik dit te lezen, wat zijn jullie een stel bikkels.
    Daar kan ik nog een puntje aan zuigen.
    Sorry voor mijn late reactie maar heb deze week toesweek en ben echt aan het knallen. We gaan hopen op een goed resultaat! Ben benieuwd naar jullie volgende verhalen. En pecht hebben jullie wel he, auto gelijk pech.
    Maar dat weet die auto misschien nog niet want nelissen geven nooit op.

Heel veel plezier, fun en vooral geniet ervan. Misschien nog mooie mannen pascale?

Dikke zoen van jullie Nichtje/Kleindochter.

ik hou van jullie xxx

• 11 November 2011 - 10:29