Into de nattigheid - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu Into de nattigheid - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Cheers to Happiness - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Into de nattigheid

Door: Pascale

Blijf op de hoogte en volg Cheers to Happiness

07 September 2013 | Verenigde Staten, Anchorage

De groepsamenstelling is een beetje veranderd doordat er drie bij zijn gekomen. Lastig voor hun om in een hechte groep binnen te komen en twee van de drie passen er ook niet zo goed tussen. Van de een komt niets uit en van de tweede juist wel, heel veel negativiteit. Het is een duitser met een te grote ego, arrogante kop en erg ouderwets in mannen en vrouwen rollen, hij vertikt het om af te wassen, maar daarintegen doet hij verder ook niets. En hij is nog achterbaks ook, plaats opmerkingen niet direct maar tegen een ander. De groep had er last van en ik ook en het kon natuurlijk niet lang uit blijven voordat hij en ik een klein botsinkje hadden. Best grappig, mensen zijn net dieren. Ik heb hem zeg maar in zijn nek gebeten en op zijn plaats gezet en nu probeert hij heel voorzichtig contact te zoeken met mij en de groep. Het is allemaal weer een mooi leermoment....

Deze hoek van Alaska is nogal vochtig en winderig. De eerste nacht stormde het zo dat er midden in de nacht twee tenten opgebroken moesten worden. De anderen hielden het nog, maar echt ontspannen slapen is het niet als je tent zo tekeer gaat. Door de storm ging het geplande zeekayakken niet door en ben ik een fikse wandeling gaan maken. Toen ik terug kwam bleken de tenten opgeruimd te zijn, de stokken van mijn tent waren door de storm dwars door de tent heen gegaan en in elkaar gestort. Gelukkig lag ik er niet in. Dus op pad maar, kijken of er nog ergens een slaapplekje te vinden was. Uiteindelijk twee cabbins gevonden waar we allemaal inpasten en met wijn en pasta hebben we er nog een mooie avond van gemaakt.
Ook de rest van de week verliep vochtig, alle dagen regen. Balen, want hierdoor gingen een aantal tracks lopen en vissen niet door. Dat vissen ging ik toch niet doen, maar een gebakken zalmpje lust ik natuurlijk wel... En sommige tracks zijn we gewoon wel gaan doen, ondanks die stortbui op ons hoofd.
Een aantal van ons zijn een hotel ingevlucht en toen het de laatste dag leek alsof je in een tent op een waterbed lag hebben we het in eerste instantie allemaal opgegeven en gingen ook wij het hotel in. Om de kosten de drukken en omdat er niet zoveel ruimte was zouden we de kamers delen en ik zou in een hotelkamer op mijn vertrouwde matje gaan slapen. Er sliepen er al twee op de kamer en de een had mij uitgenodigd en de ander niet en zij reageerde een beetje kortaf. Mmm, daar hou ik niet zo van, en dan schiet ik meteen in mijn vertrouwde meganisme. Als het moeilijk gaat laat dan maar, dan heeft Pas niemand nodig. Dus ik ben gewoon het tentje ingekropen, om de twee uur de situatie gecheckt en verder eigenlijk prima geslapen. Ha!

In Steward nog wel een boottocht kunnen doen, waarbij ik heel erg hoopte op orca's, maar die mazzel had ik niet. Wel walvissen gezien die heel erg op hun lijken, maar kleiner zijn. De zee-otters zijn zo leuk en schattig, die zwemmen op hun rug met hun pootjes bij elkaar. Puffins zijn vogels met een olijke kop en kleinde vleugels waardoor ze hun best moeten doen om in de lucht e blijven. En natuurlijk waren er zeehonden en zeerobben. Normaal gesproken zijn er meer walvissen, maar omdat de herfst hier eerder ingetreden is dan normaal zijn ze al vertrokken.
Omdat ik snel zeeziek wordt als ik de horizon niet zie heb ik de hele tocht, zeven uur, zitten blauwbekken op het dek, maar ik kon wel mooi genieten van de prachtige omgeving. Heel veel gletsjers waarbij er een tot aan het water kwam. De gletsjer beweegt constant, het is een bevroren rivier, waardoor het kraakt en er regelmatig grote brokken afvallen, die weer voor gigantische golven zorgt. Door de regen zijn de kleuren blauw nog helderder. Indrukwekkend en heel mooi om te zien.

De avonden hebben we doorgebracht in de plaatselijke cafe's of om het kampvuur heen. Er wonen hier meer mannen dan vrouwen, de meeste mannen hebben woeste baarden, drinken veel en zijn niet van het knapste soort. De vrouwen ook niet trouwens. Je moet ook wel een bepaald type zijn om hier de winters door te komen. Maar iedereen is hier wel ontzettend vriendelijk, puur en ze maken graag een praatje met je.

Ondanks dat het veel regent was het wel leuk om te kamperen. We hebben echt heel veel lol met elkaar gehad en de saamhorigheid was groot, tenminste bij de meeste dan. De natuur is onvoorstelbaar mooi en het is heerlijk om er zoveel in te zijn. Het is ruig, overweldigend, stil en ruim.
Het kamperen in al die nattigheid heeft wel wat sporen nagelaten in de groep, iedereen hoest en snift.
Als ik ergens onder een koude douche sta denk ik, in afrika zijn de douches erger, als ik een vieze toilet zie denk ik, ach gelukkig is het niet zo erg als in Bolivia en als ik ooit nog eens slecht weer heb als ik ga kamperen dan is het nooit zo erg als in Alaska. Maar het was het dik waard!

De volgende reis laat niet lang op zich wachten, Rover met mijn vader en Lily zijn al begonnen!

  • 08 September 2013 - 06:41

    Sabine:

    Pascal wat maak je toch mooie dingen mee! Heel byzonder.
    Xxx kus

  • 08 September 2013 - 08:30

    Carla En Nick:

    Ola chica, jammer van de regen. Maar fijn dat je toch weer zo van de natuur hebt kunnen genieten. Xx

  • 08 September 2013 - 09:36

    Ron:

    Hoi Pascale. Mooie reisverhalen weer van je. Nu weer terug en weer de auto in voor een dynco?

  • 08 September 2013 - 09:54

    Paua:

    Pascal wat was dit weer een bijzondere reis wat heerlijk om zo te genieten
    xx

  • 08 September 2013 - 12:57

    Sonja:

    Bedankt Pas, dat je mij je verhalen steeds toestuurd... Heel erg leuk om te lezen.
    En alsnog gefeliciteerd met je vrjaardag. Naast me zit een bollewangenhapsnoet van 8 maanden die deze lunch heel gedudig heeft moeten wachten op ieder stukje brood en slokkie melk, want ik had wat in te halen en heb je laatste 3 verslagen achter elkaar gelezen.
    De regen mis ik niet, maar die natuur en dingen als dat geklauter van die kleuter-beertjes had ik graag willen zien, met hun wollige kontjes en zoals je zegt, korte pootjes achteruit hun pad vinden zag er vast heel schattig uit!
    Zie je bij de Pramenerace,
    XXX Son

  • 08 September 2013 - 14:19

    Peet:

    Hi Passie,
    Mooie berichten en mooie afsluitende zinnen. En als je dan weer thuis komt, denk je... ik hoop dat mamma en Peet er zullen staan.
    En jawel hoor... we staan er voor je..

    tot zo
    X

  • 09 September 2013 - 12:29

    Lily:

    Hey Pascale!!....WOW!...Leo has just translated for me, all your amazing adventure stories...It sounds like you are experiencing a world so captivating, wild and natural. Very extreme in places!...sooo you can claim the title INTREPID TRAVELLER EXTORDINARE!!!!
    We are in Melbourne awaiting Rovers arrival....He arrives Wednesday (YAY!)...Cant wait to drive off!!...In the meantime we walk alot!.....Love and hugs from us :) xxxxxxxxx

  • 12 September 2013 - 14:44

    Marielle:

    Ola chica,
    Wat jammer dat je geen orca's hebt kunnen zien. Maar wel andere mooie dieren en avonturen :-)
    Geniet er nog even van en de dynco kan echt wel een keer zonder jou ;-) Enjoy!
    Kus, Marielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

VIP-member
Cheers to Happiness

Cheers to Happiness!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 738
Totaal aantal bezoekers 129705

Voorgaande reizen:

23 September 2009 - 29 December 2025

Life is good!

03 Mei 2021 - 01 September 2025

Samen

05 November 2011 - 05 December 2011

Amsterdam - Dakar

Landen bezocht: